توسعه فرهنگی و اجتماعی در حوزه شهری

 عنوان:
"توسعه فرهنگی و اجتماعی در حوزه شهری؛ مجموعه دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران"

 

           

 

 

             نویسنده: محمدباقر تاج‌الدین

              تاریخ چاپ: 1395

             تعداد صفحات: 582

             ناشر: انتشارات تیسا

 

 معرفی کتاب:

 کلان‌شهر تهران از نظر تنوع فرهنگی و اجتماعی یکی از متنوع‌ترین شهر های ایران است. این فرهنگ‌ها اگرچه به ظاهر مستقل می‌نمایند، اما واقعیت این است که آنان دیگر بر مدار تاریخ خود نمی‌چرخند و درون فرهنگی به نام فرهنگ تهرانی-از آن جهت که تهران نماینده ایران است - یا بهتر بگوییم ایرانی، مستحیل شده‌اند.
برآورده نمودن نیازهای ورزشی، هنری، آموزشی، رفاهی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، اوقات فراغت و مذهبیِ گروه‌های مختلف اجتماعی که نیازمند الگویی از پیش طراحی شده و برنامه‌های مدون به منظور انجام اقدامات لازم هستند، کار ساده‌‌ای نیست. شهرداری هم که روزگاری نهادی خدماتی بوده اکنون رفته‌رفته به نهادی اجتماعی تبدیل شده و تمام تلاش خود را بر گسترش حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استوار نموده است.
در این کتاب، توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر تهران از جنبه‌های گوناگون مورد توجه قرار گرفته که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از: مدیریت اجتماعی و فرهنگی، مشارکت شهروندی، تحکیم بنیان خانواده، بهبود سبک زندگی، توسعه فضاهای اجتماعی و فرهنگی، توسعه و تقویت اقتصاد فرهنگی شهر، توسعه ورزش همگانی، سلامت شهری، رفاه و خدمات اجتماعی، فرهنگ عمومی و باورهای دینی شهروندان، هویت ایرانی ـ اسلامی و اندیشه و دانش شهری.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

 

 

برخی سایت هایی که می توانید این کتاب را تهیه نمایید:

فیدیبو: https://b2n.ir/886882
گیسوم: https://b2n.ir/942715
انتشارات تیسا:https://b2n.ir/778029

 

آیا شما این کتاب را خوانده اید؟

نظر خود در مورد این کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید:

 امتیاز شما به این کتاب: