Metropolis: A History of the City, Humankind's Greatest Invention

کلان شهر؛ تاریخ شهر، بزرگترین اختراع بشریت

نویسنده:BEN WILSON

موضوع: شهرها، کلانشهرها، تغییرات آب و هوا، مدیریت بحران شهری

تاریخ انتشار: 2020

ناشر: Doubleday

تعداد صفحات: 464

Metropolis؛ مروری بر زندگی شهری از طریق تمدن بشری است. این کتاب درباره موضوعاتی است که باید درباره آن بیشتر صحبت کرد. نویسنده از طریق شرح حالی از شهرهای باستان و مدرن و جمعیت آنها، مروری دارد بر زندگی شهرها.

بن ویلسون از بین النهرین شروع می کند و ما را به شانگهای و لاگوس می رساند و خواننده را به زندگی ساکنان شهر از طریق تاریخ بشریت می رساند که اگرچه تغییر چشمگیری کرده است اما از نظر هدف نیز تغییر چندانی نکرده است. این کتاب، سرگرم کننده، نوستالژیک و نشاط آور است.

این کتاب شامل هزاران سال و همچنین مکان هایی در سراسر جهان است. Metropolis کتاب تاریخی خطی نیست، بلکه هر فصل آن در یک دوره زمانی خاص و به یک شهر خاص متمرکز است، اما همچنین برای کاوش در موضوعات مختلف مربوط به شهرها مانند غذاهایی خیابانی، فقر یا نوآوری در مکان و زمان نیز اشاره می کند.

ویلسون همچنین از اشکال هنری برای نشان دادن برخی از این مضامین استفاده می کند. به عنوان مثال، کاوش سازنندگان آسمان شهر نیویورک از طریق دوربین یا انزوای پاریسی از طریق نقاشی های امپرسیونیست. نتیجه آن، تکه ای رنگی مسحورکننده و پر از ایده ها و حقایقی است که Metropolis را بسیار فریبنده ساخته است. اما در حالی که این کتاب بسیار سرگرم کننده است، دارای موضوعات و فرضیه هایی است که آن را برای چالش هایی که امروز با آن روبرو هستیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار می کند. از جمله این چالش ها می توان به تغییرات آب و هوا، مقاومت در برابر بحران و توانایی شهرها در ایجاد بهترین چیزی که مردم ارائه می دهند، اشاره کرد.

درباره نویسنده
BEN WILSON دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تاریخ از دانشگاه کمبریج است. او نویسنده کتاب هایی مانند "آزادی چه بهایی دارد؟" است که برای این کتاب ها جوایزی مانند سامرست موگام و عنوان پرفروش ترین the Sunday Times یعنی Empire of the Deep را دریافت کرد. وی برای برنامه های مختلف تاریخی در تلویزیون مشاور بوده است و در تلویزیون و رادیو ملی در ایالات متحده، انگلیس و ایرلند، اجراهایی داشته است.

ویلسون برای Spectator ،The Literary Review ،The Independent on Sunday ،The Scotman  Men's Health ،The Guardian Online و GQ مقالاتی و نوشته هایی را تنظیم کرده است.

سایر آثار
Empire of the Deep: The Rise and Fall of the British Navy
What Price Liberty
نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon
Waterstons