حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل

نام : حمید لطف اللهیان
سمت فعلی: شهردار اردبیل
سال تولد: 1352
محل تولد: اردبیل
تحصیلات: فوق لیسانس مهندسی شهرسازی

حمید لطف‌اللهیان متولد ۱۳۵۲ از محله عارف اردبیل است که لیسانس خود را در رشته مهندسی عمران، فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی شهرسازی سپری کرده و دکتری مهندسی شهرسازی است.

این چهره شناخته شده شهرداری اردبیل بیش از ۱۲ سال در پست‌های مختلف شهرداری اردبیل مدیریت کرده که از جمله آن می‌توان سمت شهرداری منطقه دو اردبیل، مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری و بهسازی بافت فرسوده را بیان کرد.

حمید لطف‌اللهیان که از کارکشته‌های این مجموعه است, به سه عنصر حرفه‌ای بودن، باتجربه بودن و متخصص بودن در مدیریت شهرداری تأکید کرده و همواره بر این باور است که در مدیریت شهرداری باید پیش‌نیاز کارهای عمرانی را توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار داد.

شهردار منتخب شورای شهر اردبیل در حالی از شناخت خود به صورت جامع از مناطق مختلف شهر اردبیل همچون کف دست خود سخن به میان می‌آورد که بر این باور است که اردبیل نیاز به توسعه از جنس پایدار دارد تا در مقیاس جهانی بتواند معرفی شود.

حمید لطف‌اللهیان که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ساختمان شهرداری اردبیل را به ساختمان همجوار شهرداری یعنی استانداری اردبیل تغییر داد و نقل مکانش را در قالب سمت مدیرکلی دفتر فنی انجام داد، توانست بار دیگر باتجربه‌ای که داشته و مقبول کارکنان شهرداری است, به این مجموعه برگردد تا سکان شهر اردبیل را به عنوان چهل و چهارمین شهردار این شهر بر عهده بگیرد.

سوابق شغلی:

  • شهردار منطقه دو اردبیل
  • مدیر کل دفتر فنی استانداری
  • مدیرعامل سازمان عمران شهرداری و بهسازی بافت فرسوده

 سوابق علمی:

  • عضو شورای سیاست گذاری – راهبردی کنفرانس ملی بهداشت و محیط زیست

 تالیفات:

  • مقاله بررسی راهکارهای توسعه ورزش همگانی و نقش آن در ارتقای سلامت عمومی شهروندان
  • مناسب سازی و طراحی فضاهای شهری در شهر دوستدار سالمند

 آدرس اینستاگرام:
Instagram.com/hamid_lotfollahian

منبع
http://oyaglig.com/7814