جمال الدین عزیزی؛ شهردار یزد

جمال الدین عزیزی 
شهردار یزد
سال تولد: 1353
محل تولد: یزد
تحصیلات: دکترای مدیریت کسب و کار
آدرس اینستاگرام:
Instagram: Instagram.com/azizi.jamaleddin.official

جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی در سال 1353 در محله شیخداد, یکی محلات قدیمی شهر یزد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در یزد گذراند و سپس مدرک کارشناسی مهندسی برق را از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ و پس از طی دوره خدمت سربازی در شرکت مدیریت تولید برق یزد (نیروگاه سیکل ترکیبی) فعالیت خود را آغاز و مدارج تحصیلی را با اخذ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی و نیز مهندسی برق ادامه داد و هم اکنون دانشجوی ترم آخر دکترای کسب و کار می باشد.
وی مدارج کارشناسی، مدیریت و معاونت را در نیروگاه یزد طی نمود و در سال ۱۳۸۸ به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل نیروگاه‌های کشور، عهده دارد مسئولیت مدیرعاملی شرکت مدیریت تولید برق یزد گردید.
با گسترش خصوصی سازی در صنعت برق و واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی به تهران مهاجرت و مدیریت چند شرکت نیروگاهی از جمله سبلان برق امید، صنعت یاران نیروگاهی ایرانیان، مدیریت تولید برق دماوند و تولید نیروی برق دماوند را عهده‌دار شد.
آخرین مسئولیت وی عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت تولید نیروی برق دماوند (نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت) به عنوان بزرگترین تولید کننده برق کشور (که در حدود ۵ درصد برق مورد نیاز را تامین می‌نماید) می‌باشد.
اهمیت ویژه به نظم و برنامه ریزی در کارها، توانمندسازی نیروی انسانی و توجه به منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه هر سازمان، حرکت حول محور قانون، الگو برداری صحیح و علمی از کارهای موفق، استفاده از نظرات نخبگان و فرهیختگان، شناسایی و به کارگیری تکنولوژی های نوین، توجه به امر مدیریت دانش و پیاده سازی و به کارگیری سیستم های مدیریتی از مهم‌ترین اصول کاری وی است.
همچنین اعتقاد به صداقت و شفافیت در کلیه امور خصوصاً مسائل مالی، حفظ کرامت انسانی پرسنل و مردم شریف، توجه به تعالیم دینی و نصایح علما از مهم ترین ارزش‌های محوری و اخلاقی وی در انجام وظایف محوله می‌باشد.
مهندس عزیزی در طول دوران فعالیت خود علاوه بر انجام فعالیت های تخصصی و کسب موفقیت های بسیار، در زمینه های فرهنگی و ورزشی نیز فعال بوده و علاوه بر برگزاری و شرکت در فعالیت های فرهنگی مرتبط با کارکنان، به مدت ۴ سال عهده‌دار دبیری هیات جودو استان یزد، مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی شمشیربازی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نیروگاه یزد و مدیر تیم فوتسال نیروگاه در لیگ دسته یک کشور بوده است.
در کارنامه وی شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای متعدد به عنوان ارائه دهنده مقاله و داور نیز دیده می‌شود.
عزیزی در سمت شهردار شهر میراث جهانی یزد، آرزوهای بزرگی برای زادگاه خود دارد که محور همه این آرزوها افزایش کیفیت زندگی همشهریان در سطح شهر و ایجاد محیطی امن و راحت برای مردم شریف و نجیب یزد و نیز شهری جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است.
حرکت به سمت شهر هوشمند، توجه ویژه به حفظ و صیانت از محیط زیست، تبدیل شهر یزد از شهری "وسیله محور" به شهری "انسان محور"، توجه به المان های اصیل و سنتی یزد، بازیابی هویت شهر یزد، توجه ویژه به بافت سنتی و تاریخی شهر به عنوان ارزشمندترین سرمایه این شهر، رشد و توسعه زیرساخت های شهری در جهت رفاه مردم، برندسازی در زمینه های مختلف خدمات شهری و همکاری و تعامل نزدیک و دوسویه با کلیه سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات در جهت رشد و تعالی شهر از مهمترین محورهای اصلی فعالیت ایشان در سمت شهرداری می‌باشد.

 سوابق شغلی
• مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد
• مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق دماوند
• مدیریت شرکت سبلان برق امید
• مدیریت شرکت صنعت یاران نیروگاهی ایرانیان
• مدیریت مدیریت تولید برق دماوند
• دبیر هیئت جودوی استان یزد
• مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نیروگاه یزد
• مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی شمشیربازی

تالیفات
• مقاله بررسی اقتصادی طرح های آب شیرین کن MED و RO از منظر ملی
• مقاله کنترل پرواز آرایش مند فضاپیما با استفاده از کنترل کننده مود لغزشی مبتنی بر مشاهده گر حالت گسترش یافته
• مقاله بررسی تولید انرژی الکتریکی در ایستگاه تقلیل فشار گاز واحدهایV 94.2نیروگاه سیکل ترکیبی یزد
• مقاله بررسی تولید انرژی الکتریکی در ایستگا ههای تقلیل فشار گاز نیروگاه سیکل ترکیبی یزد
• مقاله ارائه رویکردی جهت ارتقاء کیفیت زندگی کاری کارمندان با حداکثر بهره وری مطالعه موردی در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد
• مقاله بررسی و تعیین ارتباط شدت میدان های مغناطیسی با سلامت کارکنان شاغل در یکی از نیروگاههای کشور
• مقاله بررسی حوادث ناشی از کار و نقش خطاهای انسانی وفرایندی بر میزان بروز و شدت حوادث بین سالهای ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

منبع
وب سایت شهرداری یزد