کمبود باتری برق رسان اتومبیل ها و تمرکز بر کامیون ها و اتوبوس ها

بر اساس گزارش سرویس ترجمه سافت اینجا، ما مجبوریم تا هر چه سریع تر در سیستم حمل و نقل، تغییراتی را ایجاد کنیم. وسایل حمل و نقل جاده ای؛ یکی از مصرف کنندگان عمده سوخت های فسیلی هستند که 16 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از زیست انسان را تشکیل می دهد و باعث گرم شدن جو زمین و ایجاد تغییراتی جدی در آب و هوا می شود. همچنین با آلودگی هوا، سلامتی انسان نیز تهدید می شود و سالانه میلیاردها دلار، هزینه در بر دارد.

منبع تغذیه باتری

وسایل نقلیه الکتریکی هنوز هم با استفاده از اجزایی مانند ترمزها، لاستیک ها، الکتریسیته نیروگاه های آنها و کارخانه های ساخت آنها، آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای تولید می کنند. حتی اگر بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم (و یا آنها را نادیده بگیریم)، یک مانع بزرگتر وجود دارد، چرا که با وسایل نقلیه الکتریکی شخصی روبرو هستیم و می تواند باعث تغییر اقلیم شود.

در سال 2019  جهان حدود 160 گیگاوات ساعت (GWh) باتری لیتیوم یون تولید کرد. این مقدار برای کمی بیش از سه میلیون تسلا مدل 3 با برد استاندارد، کافی است و فقط در صورت استفاده از این باتری ها برای اتومبیل ها و حتی بدون توجه به تلفن هوشمند، لپ تاپ یا امکانات ذخیره سازی شبکه!

بر اساس یک تخمین، ظرفیت تولید باتری که در حال حاضر در دست ساخت است، امکان تولید سالانه 40 میلیون خودروی الکتریکی را تا سال 2028 فراهم می کند.

از این عدد ساده عبور نکنید، به  ویژه وقتی که می بینید دنیا فقط در سال 2019، نزدیک به 100 میلیون ماشین، وانت، اتوبوس و کامیون تولید کرده است. امروزه در حدود 1.4 میلیارد وسیله نقلیه موتوری در جهان وجود دارد و اگر قدم های اساسی برای تغییر روش های حمل و نقل به حالت های دیگر را بر نداریم، مطمئناً تعداد آنها افزایش می یابد.

حتی در سطح پیش بینی شده ظرفیت تولید باتری در سال 2028، 35 سال طول می کشد تا این ناوگان جهانی خودرو را با مدل های الکتریکی، جایگزین کنیم.

به حداکثر رساندن تأثیر آب و هوا

نتیجه اجتناب ناپذیر این است که ما قادر نخواهیم بود تمام وسایل حمل و نقل خود را در بازه زمانی لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، عوض کنیم.  بعضی از سفرها باید از طریق روش های دیگر مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، حمل و نقل عمومی یا دورکاری، جایگزین شوند.

بنابراین باتری های لیتیوم یون باید در درجه اول برای وسایل نقلیه ای که برای مسافت های طولانی و یا دفعات زیاد استفاده شوند، به کار بروند، مانند کامیون های زباله، اتوبوس، (کامیون هایی که توسط تجار ماهر برای رسیدن به سایت های شغلی و ونی که خریدهای آمازون شما را تحویل می گیرد، استفاده می شود). در واقع، همه این مثال ها، کاندیداهای اصلی این روش هستند.

سناریو برد-برد

تمرکز بر روی وسایل نقلیه تجاری برقی، فواید جانبی زیادی دارد. در حال حاضر، این وسایل نقلیه اغلب گازوئیل سوز هستند که 100 برابر بیشتر از وسایل نقلیه بنزینی، آلودگی ذرات را تولید می کنند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، وسایل نقلیه دیزلی؛ عامل تقریباً 83 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوای وسایل نقلیه جاده ای (2015) بوده اند. البته، وسایل حمل و نقل دیزلی نیز پر سر و صدا هستند. (مشکلی که تقریباً با برقی شدن کاملاً برطرف می شود)

برای ما کانادایی ها، شاید بزرگترین مزیت تمرکز در برق رسانی ناوگان وسایل نقلیه این باشد که چندین شرکت در حال حاضر به عنوان رهبر توسعه و ساخت این وسایل، شناخته شده اند." Lion Electric" در "Saint-Jérôme “، "Queens "، اتوبوس برقی، کامیون و اتوبوس مدرسه، تولید می کند. همچنین، نیو فلایر(مستقر در وینیپگ)، اتوبوس های ترانزیت برقی را به چندین شهر بزرگ آمریکا فروخته است.

"Green Jobs Oshawa " قبلاً طرحی را برای تبدیل تأسیسات "General Motors " اوشاوا به تولید وسایل نقلیه الکتریکی برای بخش دولتی کانادا تهیه کرده بود. بخش اتومبیل ما با مشکل روبرو است، اما تمرکز بر ساخت وسایل نقلیه الکتریکی تجاری می تواند مشاغل را به طرز چشمگیری به این منطقه بازگرداند.

هیچ راهی وجود ندارد: ما به ماشین کمتری احتیاج داریم

شاید برای بیشتر ما، راه حل حمل و نقل بدون تولید کربن مانند استفاده از دوچرخه، صندلی اتوبوس، دفترکار در خانه، سخت به نظر می رسد. بعضی از این راه حل ها هنوز هم می توانند از حمل و نقل الکتریکی بهره مند شوند، بدون اینکه بودجه جهانی استفاده از باتری را تلف کنند. به عنوان مثال، با کمی بیش از پنج درصد تولید باتری لیتیوم یون 2019، باتری های کافی برای ارائه یک اسکوتر برقی Urban Machina به هر کانادایی وجود دارد.

در حال حاضر، بحث در مورد نجات دولت فدرال از صنعت اتومبیل کانادا، مطرح شده است. ذینفعان معتقدند که این موضوع می تواند فرصتی برای تشویق توسعه تولید خودروهای الکتریکی در کانادا باشد.

اگر دولت تصمیم داشته باشد که این کار را به روشی انجام دهد که بیشترین تأثیر را در شرایط آب و هوایی داشته باشد، باید فراتر از حمایت از وسایل نقلیه شخصی فانتزی، عمل کند و در عوض توجه خود را به وسایل حمل و نقل به ظاهر غیرجذاب ولی با عملکرد بالا در جامعه، معطوف کند.

منبع
The Conversation