Designscapes

Designscapes
موضوع فعالیت: طراحی و نوآوری شهری
دفتر اصلی: بلژیک

اهداف اصلی پروژه Designscapes استفاده از پتانسیل تولید محیط های شهری در تعداد بیشتری از شهرهای اروپایی است که این امر با هدف تشویق به جذب و افزایش مقیاس نوآوری های طراحی شده توسط شرکت های موجود، شرکت های نوپا، مقامات و آژانس های دولتی و سایر ذینفعان شهری، انجام می شود.

A SNAPSHOT CITY که به پروژه در شناسایی نیازها، فرصت ها و چالش های نوآوری های طراحی شده در سراسر اروپا کمک می کند، با در نظر گرفتن تفاوت های زمینه ای، نظریه های موجود و تجربیات عملی، نوآوری های ساخته شده در محیط های شهری را گرد هم می آورد تا مفهوم نوآوری با طراحی را در رابطه با تأثیر بعد شهری، بررسی کند. در نهایت، SNAPSHOT CITY منجر به ایجاد کاتالوگ نوآوری های طراحی شهری در سراسر اروپا و خارج از آن می شود.

Designscapes چارچوبی برای طراحی است که تأثیر، امکان سنجی و مقیاس پذیری طرح های موجود و آینده نوآوری در طراحی را در سراسر اروپا تعریف می کند. این مجموعه؛ ابزار پشتیبانی فنی و مالی برای تحریک ظهور نوآوری های موفق طراحی در سراسر اروپا را فراهم می کند. این فراخوان، مقامات دولتی، شرکت ها (از جمله شرکت های کوچک و متوسط ​​و شرکت های نوپا) و سازمان های غیردولتی و شهروندان فردی را تشویق می کند که در محدوده اولویت های مشخص شده و مطابق با فهرست های City Snap Shot's Catalog به ارائه پروژه های نوآوری بپردازند. پروژه های اعطا شده (چه به صورت نقدی و چه به صورت غیرنظامی) پشتیبانی می شوند و در حین اجرای آنها توسط DESIGNSCAPES نظارت می شوند.

توصیه های سیاست در مورد چگونگی حمایت از نوآوری های طراحی شده در سطح محلی، منطقه ای، ملی و اتحادیه اروپا و در حوزه های مختلف سیاست با در نظر گرفتن بعد شهری به عنوان مولد عوامل خارجی مثبت داده می شود. DESIGNSCAPES مختصری از خط مشی ها را برای این سطوح و حوزه ها تهیه می کند.

ابزارها و روش ها برای افزایش نوآوری های طراحی شده در شهرها، ارتقاء جذب یافته های تحقیق توسط سیاست گذاران و مبتکران شهر ارائه می شود. مدل های آموزشی برای انتقال دانش و مهارت های کاربرد و افزایش مقیاس نوآوری مبتنی بر طراحی در شهرها برای گروه های مختلف ذینفع نیز هدف این مجموعه است.

به منظور دستیابی به این اهداف، کنسرسیوم پروژه DESIGNSCAPES موارد زیر را گرد هم آورده است:
• چهار شبکه (محلی و منطقه ای) و انجمن های شهرها از BG ، EL ، IT و PT - به علاوه بیشتر در سطح اروپا در هیئت مشورتی خارجی گنجانده شده است
• تخصص عملی در برقراری ارتباط و انتشار بین مخاطبان بین المللی بزرگ
• پیشینه های تحقیقاتی مختلف از جمله علم طراحی، برنامه ریزی شهری، اقتصاد فرهنگ و خلاقیت، شهرهای هوشمند، آموزش و تقویت ظرفیت، سیاست نوآوری و مدیریت کسب و کار
• اعضای کنسرسیوم DESIGNSCAPES از DE ، DK ، ES ، IT ، NL و UK

کنسرسیوم DESIGNSCAPES محققان مشهوری را با سابقه نوآوری با طراحی در شهرها و بافت های شهری (TUD ، AAU ، SURREY ، POLIMI ، UVEG) ، تخصص در مشارکت ذینفعان، فرآیندهای تحقیق و یادگیری مشارکتی (TUD ، POLIMI ، SURREY ، AAU) گرد هم می آورد. در واقع به نوعی تجربه ارتباط دادن عمل، خط مشی و تحقیق (TAVI ، TUD ، UVEG ، AAU ، SURREY ، POLIMI) با کمک مجموعه وسیعی از ابزارها و روش های افزایش ظرفیت (POLIMI ، TUD ، SURREY، TAVI)، ایجاد اجتماع، ارتباطات و انتشار مهارت ها (ANCI ، Worldcrunch ، SURREY) است.

آدرس سایت
Designscapes