world mayor

world mayor

موضوع فعالیت: تشویق و تمجید از شهرداران برگزیده

پروژه شهردار جهانی در سال 2004 برای ارتقای سطح شهرداران و اعتبار آنها در سراسر جهان و احترام به کسانی که خدمات خوبی به جوامع خود داده اند، طراحی شده است. این افتخارات به شهردارانی اعطا می شود که صرف نظر از نژاد، جنسیت، مذهب، سیاست یا موقعیت قانونی به نفع همه شهروندان کار کرده اند.

بنیاد شهرداران شهر و پروژه شهردار جهانی برای ترویج، تشویق و تسهیل شهرداران فعال تاسیس شد. برای تقویت بیشتر دولت محلی، شیوه اخلاقی مشخصی برای مدیران شهرها که مایلند وظایف خود را فراتر از هرگونه نقد و ادعا انجام دهند، تدوین شده است.

بنیاد شهرداران شهر از سال 2004، جایزه و تقدیر از شهردار جهان را اعطا می کند. هر دو سال یک بار، پروژه شهردار جهانی از برجسته ترین شهرداران جهان؛ شهردارانی که با صداقت، شجاعت و سخت کوشی در خدمت همشهریان خود بوده اند، تقدیر می کند. از سال 2016، پروژه شهردار جهانی به برخی از مسائل مهم در این دوران پرداخته است: بحران پناهندگان (2016)، کمبود نمایندگی زنان در دولت محلی (2018)، وضعیت شهرها در طول همه گیری کرونا.

جایزه و تشویق های شهردار جهانی 2021 به شهردارانی اعطا می شود که در طی همه گیری کرونا از مدیریت برجسته ای برخوردار بوده اند و اکنون معتقدند که شهرها باید از نظر اقتصادی، ساختاری، اجتماعی و محیطی، مقاومت بیشتری داشته باشند. شهردارانی که برای جایزه شهردار جهان در نظر گرفته می شوند، توسط هیئت منصفه انتخاب نمی شوند، بلکه از سوی شهروندان، معرفی و حمایت می شوند.

آدرس سایت
world mayor