تعطیلی انبارهای باربری غیرمجاز در مشهد

به گزارش ایمنا، جلال قربانی اظهار کرد: حدود ۳۰ نهاد و شرکت مسافربری مستقر در پایانه‌های مسافربری به شهروندان و مسافران خدمت رسانی می‌کنند که نظارت بر عملکرد آنها بر عهده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. از طریق کمیسیون بند ۲۰ پیگیر پلمب انبارهای بار و توشه غیرمجاز فعال در حوالی پایانه مسافربری امام رضا (ع) هستیم و در همین راستا، انبار توشه دوم پایانه نیز با ظرفیت بیشتر در حال احداث است.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد مسافران قبل از ورود به پایانه‌های مسافربری مشهد بلیت الکترونیکی تهیه می‌کنند. ۵۰ درصد مسافران داخل پایانه مسافربری از طریق وب کیوسک‌های مستقر بلیت تهیه کرده و ۱۰ درصد دیگر نیز با مراجعه به کانترهای موجود، بلیت‌های یک ساعت مانده به حرکت تهیه می‌کنند.

قربانی از احتمال جابجایی پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد خبر داد و گفت: اولویت اول قبل از انتقال و جابجایی پایانه مسافربری، اجرای پروژه ورودی جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع) است تا از وضعیت نابسامان فعلی خارج شود. اجرای این پروژه تا دو ماه آینده آغاز شده و ظرف پنج تا شش ماه و احتمالاً در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در قسمت شرق پایانه ایستگاه قطار شهری، اتوبوس و تاکسی است در قسمت غرب، پارکینگ قرار دارد و در این نقطه هتل چهار ستاره به همراه یک پارکینگ سه طبقه احداث خواهد شد، توجیه ساخت این هتل نیز به این دلیل است که با توجه به اتمام کار پایانه مسافربری امام رضا (ع) کارکرد این فضا به عنوان یک مرکز شهری فعال، همچنان باقی خواهد ماند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه فضای ورودی اصلی پایانه امام رضا (ع) یک فضای چهارده هکتاری است که طراحی آن توسط مشاور در حال انجام است، گفت: این فضای چهارده هکتاری یک فضای شهری با ورودی مفرح است و بخش عمده آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد. احداث هتل چهار ستاره نیز در شرف انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است؛ ضمن اینکه یک پارکینگ نیز در این فضا احداث خواهد شد. پاساخت پارکینگ مدنظر با ظرفیت یک هزار جای پارک برنامه‌ریزی شده است و در واقع کاربری آن پارک‌سوار تعریف شده است؛ بنابراین بعد از بهره برداری از ایستگاه قطار شهری، مردم می‌توانند خودروهای خود را آنجا پارک کنند و با قطار شهری و اتوبوس ادامه مسیر دهند.