۱۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر جهانگیری برای توسعه دُرح سربیشه

شهردار دُرح سربیشه گفت: از محل سفر معاون اول رییس جمهوری به این شهر مرزی و محروم، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و در زمینه توسعه این شهر هزینه شده است.


به گزارش ایمنا، حسین مقیمی در این باره اظهار کرد: فعالیت های عمرانی در خصوص توسعه شهر درح در دو سال گذشته بین تمام شهرداری‌های استان بی‌سابقه است و تکمیل تمام زیرساخت‌های در دست اجرا، توسعه همه جانبه این شهر مرزی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر در شهر دُرح تحول چشمگیری صورت گرفته است، گفت: در این مدت با حمایت مسئولان استانی و کشوری ۴۵ هزار متر مربع از معابر خاکی این شهر با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زیرسازی و آسفالت شده که از این مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات معاون اول رئیس جمهوری و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

مقیمی در ادامه گفت: فاز یک پارک سردار شهید سلیمانی شهر درح با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته انجام شد که ۵۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل اعتبارات داخلی شهرداری انجام شده است.

وی افزود: احداث فاز یک پارک شهدای گمنام شهر درح با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و داخلی شهرداری نیز انجام شد. سپس با اشاره به اجرای پل سردار شهید سلیمانی که بافت قدیم و جدید شهر درح را به هم متصل می‌کند، گفت: عرصه پل شهید سلیمانی با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر معاون اول رئیس جمهور توسط کمیته امداد به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ متر طول دیوار ساحلی در اطراف رودخانه مرکزی و پل شهید سلیمانی با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهوری با اعتبارات آب منطقه‌ای اجرا شد، البته اجرای کامل این پل در دستور کار قرار دارد.

شهردار درح عنوان کرد: ۳۰ هزار متر طول انواع جدول‌گذاری، جوی و کانیو با اعتبار هفت میلیارد تومان در این شهر انجام شد که سه میلیارد تومان از محل اعتبارات معاون اول رئیس جمهوری و چهار میلیارد تومان از محل منابع داخلی و سایر کمک‌های جانبی به شهرداری‌ها انجام شده است.

وی گفت: خرید کامیون سنگین، خودوری سواری پژو پارس، کامیون حمل زباله و بیل بکهو با اعتبار سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای شهرداری انجام شده که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر معاون اول رئیس جمهوری و کمیته امداد و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.