۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی نیاز است

مدیر کل محیط زیست با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی نیاز است، گفت: در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص این اعتبار هستیم.

به نقل از مهر، ساسان کفایی صبح یکشنبه در جلسه احیای تالاب انزلی با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های محیط زیست کشور است، اظهار کرد: تالاب انزلی با سابقه ۵۰ سال حفاظت زیست محیطی مانند نگینی در شمال کشور می‌درخشد اما به دلیل مشکلات متعدد، رشد ناپایداری دارد و وضعیت فعلی تالاب مساعد نیست.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به عدم وجود نقدینگی برای اختصاص اعتبار برای مبارزه با سنبل آبی، افزود: با وجود آنکه مشکلی در اختصاص و جذب بودجه مبارزه با سنبل آبی نداشتیم اما به دلیل نبود نقدینگی این بودجه اختصاص نیافت.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای اداره کل محیط زیست گیلان ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی نیاز است، تاکید کرد: در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص این اعتبار هستیم. کفایی با اشاره به آتش سوزی حاشیه تالاب انزلی، گفت: ۶۷.۴۹ هکتار از حاشیه تالاب در پی آتش سوزی اخیر سوخت که بالاترین میزان آن در منطقه چراغ پشتان گزارش شده که عمدی بود.