۱۴ ایستگاه تخلیه بار جدید در سطح شهر مشهد احداث می شود

به گزارش ایمنا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد از احداث ۱۴ ایستگاه جدید تخلیه و بارگیری کالا در سطح شهر خبر داد. علی باخرد در این خصوص گفت: احداث این ایستگاه‌ها با پیش بینی بودجه سه میلیارد تومانی به زودی آغاز و ظرف دو ماه آماده بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با اشاره به تسهیل خدمات رسانی ناوگان باری با احداث ایستگاه‌های جدید، ادامه داد: مشهد به بیش از ۵۶ هزار متر مربع ایستگاه تخلیه و بارگیری کالا نیاز دارد که تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام خواهیم داد. با احداث این ایستگاه‌ها مجموع ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰۰ ایستگاه با ظرفیت پارک ۲۵۰ خودرو می‌رسد و ترافیک حاصل از توقف ناوگان باری در حاشیه معابر به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار درون شهری از اردیبهشت‌ماه سال جاری، شرکت‌های باربری می‌توانند با دریافت پروانه اشتغال و پروانه فعالیت، فرایند دریافت سهمیه سوخت قابل دریافت طبق ضوابط را طی کنند. با بهره‌گیری از سامانه مذکور که با مشارکت سازمان فاوای شهرداری مشهد راه‌اندازی شده‌است، اطلاعات لازم در خصوص عملکرد خودروهای باری درون‌شهری، تجمیع و سازماندهی می‌شود و پس از ارائه به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در اختیار ستاد سوخت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با اشاره به بهینه‌سازی فرایند اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای باری از این طریق افزود: این فرایند باعث کاهش مراجعه حضوری به سازمان و افزایش سرعت پاسخ به درخواست‌ها شده است.

باخرد با تأکید بر مدیریت دقیق و جامع بر اختصاص سوخت به خودروهای باری گفت: با توجه به میزان بالای سوخت اختصاص‌یافته به این دسته از خودروها، با بکارگیری فرایندهای پیش‌بینی شده، از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شده است.