۱۵ طرح جدید نورپردازی در شهر اصفهان بهره برداری شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از اجرا و افتتاح ۱۵ پروژه جدید نورپردازی با مجموع اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در ۱۵ مکان تاریخی و غیرتاریخی این شهر خبر داد.


حسن موذنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح‌های نورپردازی در ۱۵ مکان تاریخی و غیرتاریخی با نظر متخصصان و کارشناسان حوزه نورپردازی و برگزاری کمیته‌های کارشناسی و فنی، طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های سازمان زیباسازی، نورپردازی ساختمان‌های شهر با همکاری حوزه‌های دیگر است در این راستا یکی از پروژه‌های نورپردازی مهم سازمان، نورپردازی ساختمان کتابخانه مرکزی است که با همکاری طراح این ساختمان اجرا و در تیرماه جاری به اتمام رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان این که نورپردازی کتابخانه مرکزی با استفاده از ۹۳۲ چراغ در پنج رنگ انجام شد، تصریح کرد: نورپردازی مجموعه پل‌های دفاع مقدس سال ۸۳ برای اولین بار در کشور به روش LED انجام شد و طی ۱۶ سال گذشته همواره روشن بود، اما به دلیل به‌روز شدن روش‌های نورپردازی و چراغ‌های LED و این که دیگر تعمیرات و نگهداری این نورپردازی مقرون به صرفه نبود، با همکاری شهرداری منطقه شش مجموعه پل‌های دفاع مقدس با چراغ‌های LED جدید نورپردازی شد.

موذنی درباره نورپردازی بقاع و تکایای تخت فولاد خاطرنشان کرد: طرح‌های نورپردازی در چهار مکان تاریخی و مذهبی خانه حکمت، آرامگاه دهش، تکیه‌های بروجردی و تویسرکانی با همکاری منطقه شش شهرداری اصفهان و با مجموع اعتبار چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان این که نورپردازی دهانه‌های فوقانی پل خواجو نیز با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است، افزود: پل آذر نیز توسط سازمان زیباسازی و با همکاری شهرداری منطقه یک نورپردازی شده است. نورپردازی گذر سعدی و گذر پشت مطبخ در جوار میدان تاریخی نقش جهان نیز به روش دفنی و با هماهنگی میراث فرهنگی و همکاری شهرداری منطقه سه صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان کرد: پروژه نورپردازی درختان خیابان فردوسی با استفاده از ۳۰۰ چراغ حدفاصل پل فردوسی تا خیابان منوچهری با رعایت اصول فنی و زیست محیطی، طراحی، اجرا و نصب شده است.

موذنی گفت: نورپردازی ایستگاه مترو ۲۵ آبان با بهره‌گیری از ۴۰ هزار پیکسل LED با سازه‌ای سبک و کم حجم با پوشش کامل دو نمای غربی و جنوبی ساختمان اجرا شده است. این نورپردازی قابلیت نمایش افکت، انیمیشن، کارهای گرافیکی و تبلیغات مناسبت‌های ملی و مذهبی را دارد.

وی از نورپردازی عرشه‌ها و ستون‌های پل شهید سلیمانی و روشنایی زیرگذر آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: در این طرح از حدود دو هزار و ۳۵۰ چراغ وال واشر، دفنی و پروژکتور استفاده شده است. همچنین پل تاریخی سی و سه پل در دو بخش دهانه‌های پایینی و فوقانی و بدون هیچ تخریب و آسیبی به این ابنیه تاریخی با استفاده از چراغ‌های LED با ولتاژ پایین برای حفظ سلامت و امنیت شهروندان نورپردازی شده است.