اختصاص ۲۰ میلیارد به احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد برای احیا بافت‌های تاریخی و سنتی شهرستان خبر داد.

فاطمه مقصودی در جریان بازدید مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بناهای تاریخی بروجرد که ششم دی‌ماه صورت گرفت، با اشاره به ثبت ۲۴ خانه تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: خانه‌های تاریخی بروجرد به‌عنوان یک ظرفیت مغفول می‌تواند پس از احیا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مطرح شود. تعدادی از خانه‌های تاریخی بروجرد نیز در دست تعمیر بوده که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان در زمینه احیا و توسعه گردشگری از آن‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس همچنین در خصوص بافت تاریخی مساجد، بازار سنتی و خیابان‌های منتهی به این بافت، خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر دسترسی و احیای این مهم نیز در دست اقدام است که با پیگیری مستمر و هماهنگی بین‌بخشی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

مقصودی اضافه کرد: در این بازدید و نشست مشترک با شهرداری بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال را در راستای احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد پرداخت کند.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد وزارت یاد شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بابت آزادسازی حریم و مسیر دسترسی به خانه آیت‌الله بروجردی پرداخت کند و مابقی کار توسط شهرداری بروجرد پیگیری و تکمیل شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: در راستای توسعه و بهسازی بافت سنتی بروجرد، مقرر شد به‌زودی عملیات سنگ‌فرش خیابان جعفری توسط شهرداری بروجرد آغاز شود. این تصمیم در نشست مشترک با معاون وزیر میراث فرهنگی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و فرماندار و شهردار بروجرد گرفته شد که طی آن بر بهسازی حریم و بافت سنتی این شهر تأکید شد.

گفتنی است، عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در این سفر یک‌روزه از بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد نظیر مساجد تاریخی، بازار سنتی، خانه‌های تاریخی، خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی و ... بازدید کرد و بر احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی بروجرد تأکید کرد.