افزایش ۲۰ درصدی حوادث در فومن

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: آتش‌نشانان این واحد در سال ۱۳۹۹ به یک هزار و ۴۱۵ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند که متاسفانه این حوادث در فومن نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۰ درصد افزایش داشته است.


امین خوش برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۵۲۰ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۷ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۵۹ مورد مراکز تجاری، خار و خاشاک ۲۹۳ مورد، حریق باغ ۲۹ مورد، انبار برنج و علوفه ۲۳ مورد، انفجار گاز، کپسول و سیلندر گاز ۱۶ مورد، حریق ضایعات، گاری و سطل زباله ۳۹ مورد، حریق کنتور برق ۱۴ مورد بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن تصریح کرد: حوادث مختلف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰ درصد در این شهر افزایش داشته است.

وی افزود: واحد آتش‌نشانی فومن در سال ۹۹ در زمینه تصادفات جاده‌ای خودرو منجر به جرح ۱۹ مورد، منجر به فوت ۱۲ مورد، منجر به حریق ۲۸ مورد، واژگونی خودرو ۱۲ مورد و امداد و نجات جاده‌ای ۴۸ مورد به شهروندان خدمات ارائه کرده است.

خوش برش خاطرنشان کرد: واحد آتش نشانی فومن در زمینه صید حیوانات موزی ۳۴ مورد، جا ماندن کلید در پشت در منزل مسکونی ۳۶ مورد، محبوس شدن در اتاق و منزل ۱۵ مورد، رهاسازی و برش انگشتر و حلقه ۱۵ مورد، محبوس شدن در آسانسور ۱۷ مورد، حوادث متفرقه از قبیل سقوط درخت و تیر چراغ برق ۴۸ مورد، نشت بنزین و گازوئیل ۲۰ مورد، آب رسانی به کارگران برای اقدامات عمرانی شهرداری ۲۵۱ مورد، آبرسانی به مسکن مهر ۲۸ مورد، آبرسانی متفرقه به دلیل بحران خشکسالی و مزارع برنج در شهرستان ۳۱۲ مورد به شهروندان خدمات رسانی کرده است.