۲۶ مرکز جدید واکسیناسیون در تهران شروع به کار کرد

با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر ۲۶ مرکز جدید واکسیناسیون کووید ۱۹ در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح و آغاز به کار ۲۶ مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: با شروع دوره جدید مدیریتی در شهر تهران و شهرداری تهران یکی از برنامه هایی که به صورت راهبرد در برنامه های شهردار تهران اعلام شد برداشتن بار کرونا در کلانشهر تهران از دوش دولت بود.

وی در ادامه گفت: همه دستگاه ها و مراکز و سازمان های شهرداری پای کار آمدند و در دو هفته کار جهادی و شبانه روزی امروز به این نقطه رسیدیم. برنامه ها در ۱۴۰ محور تدوین شده است. رویکردها در این ۱۴۰ بند تدوین شده محله محوری و مشارکت مردمی در مدیریت کروناست. هر جا در این انقلاب از مردم استفاده شد پیروزی داشتیم. همبستگی میان همه دستگاه ها و اولویت پیشگیری بر درمان است.

نصیری افزود: امروز قصد داریم یک حرکت جدید را آغاز کنیم. حرکت جدید که امروز آغاز می شود فعلاً با واکسن آغاز شده است. پویشی از سه روز پیش شروع شده است که تا پایان تاریخ ۱۰ مهر بتوانیم در شهر و استان تهران هیچ فرد بالای ۱۸ سال نداشته باشیم که دز اول را دریافت کرده باشند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار دز در ۱۰ روز پیش بینی شده است و مسئولیت ایجاد ظرفیت تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن در این پویش را شهرداری پایتخت بر عهده گرفت، گفت: ما این دفعه نه فقط با تامین مکان بلکه تامین همه امکانات از جمله نیروی انسانی را به عهده بگیریم. ۱۳ مرکز یا شهر واکسن ثابت شهری و سه مرکز خودرویی جدید و ۱۰ مرکز یا شهر افتتاح می شود.