۳۴ روستای صعب‌العبور زمستانی در زنجان

صفی‌الله کرامتی با اشاره به بارش‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه طی بارش‌هایی که در اواخر هفته گذشته و ابتدای هفته جاری اتفاق افتاد، خسارت چندانی به استان وارد نشد، فقط دو واحد دامداری سنتی به دلیل احداث نکردن مجموعه مستحکم به علت ریزش سقف، دچار آسیب شدند.

به گزارش ایسنا، کرامتی افزود: در حال حاضر که فصل پاییز در روزهای انتهایی خود قرار دارد، محصول کشاورزی خاصی بر روی درختان و یا زمین وجود ندارد که به خاطر برف و سرما دچار یخ‌زدگی شده و آسیب ببیند و بارندگی در این فصل برکت الهی برای کشاورزان است.

این مسئول با اشاره به بسته شدن راه برخی روستاهای صعب‌العبور، ادامه داد: در کل استان ۳۴ روستای صعب‌العبور و کوهستانی وجود دارد که اغلب به علت کوهپایه‌ای بودن در هنگام بارش برف و وزش باد، علاوه ‌بر بسته شدن راه، کولاک برف نیز به وجود می‌آید و برف موجود در مسیر به شدت سنگین می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر به همت راهداران هیچ راه مسدودی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: در طول بارندگی راهداران فعال بودند و تقریبا محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی در استان بسته نشده و راه‌ها حفظ شدند و راه‌های روستایی بسته شدن نیز پس از چند ساعت بازگشایی شد.

کرامتی با بیان اینکه از امشب بارش‌هایی برای استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: به دستگاه‌های مسئول برای مقابله با حوادث احتمالی، نکات لازم یادآوری شده و در کنار این، سطح آمادگی شهرستان‌های استان نیز رصد و به همه فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها نیز توصیه‌های لازم ارائه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، هشدار و توصیه‌های لازم، مناسب و به موقع از سوی رسانه‌ها و اداره‌کل هواشناسی زنجان صورت گرفته است که اگر به آن‌ها عمل شود، خسارات مالی و تلفات جانی اتفاق نخواهد افتاد و مشکلی برای استان پیش نخواهد آمد.