۴۰ درصد از تاکسیرانان مشگین‌ شهر از داشتن بیمه محروم هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر گفت: متاسفانه ۴۰ درصد از تاکسیرانان این شهر از داشتن بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.


سید حجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری و ۴۸ دفتر تاکسی تلفنی با ۳۲۴ خودرو فعالیت می‌کند که ۴۰ درصد رانندگان آن بیمه نیستند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت نام کرده بودند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: این سازمان از سال ۱۳۹۷ همواره با نامه‌نگاری پیگیر بیمه رانندگان تاکسی بوده، اما متأسفانه در این راستا به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری و بسیاری از تاکسیرانان داشتن بیمه تأمین اجتماعی است که در حال حاضر بسیاری از رانندگان از داشتن مزایای خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند.

جوادزاده خاطرنشان کرد: متأسفانه رانندگان تاکسی در شغل خود از هیچ‌گونه امکانات و مزایایی برخوردار نیستند و داشتن بیمه تأمین اجتماعی کمترین حق آنهاست.

وی افزود: کرایه‌های تاکسی متناسب با نرخ تورم و قیمت‌ها افزایش نیافته و درآمد روزانه رانندگان کفاف هزینه‌های جاری آن‌ها را نمی‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین‌شهر تاکید کرد: امیدواریم با همت مسئولان متولی سریع‌تر سامانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان دوباره برقرار شود تا سازمان حمل و نقل بتواند افراد واجد شرایط را در سامانه ثبت نام کند.