انجام ۵۴۰۰ پروژه عمرانی در سال گذشته در هرمزگان

جمالی نژاد در نشست وزیر کشور با استاندار، معاونین و فرمانداران هرمزگان گفت: ۵۴۰۰ پروژه عمرانی بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد و افتتاح ۹۰۰ میلیارد پروژه در استان هرمزگان در سال گذشته انجام شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: انجام ۵۴۰۰ پروژه عمرانی با مبلغی بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد و افتتاح ۹۰۰ میلیارد پروژه در دهه مبارک فجر سال گذشته و اجرای ۵۴۹ پروژه شاخص عمرانی در روستاها نشان از تحرک خوب استان هرمزگان در حوزه سازندگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در نشست ویدئوکنفرانس وزیر کشور با استاندار، معاونین و فرمانداران هرمزگان، اظهار کرد: ۵۴۹ پروژه شاخص عمرانی در روستاها نیز نشان از توجه به این موضوع در همه مناطق و نواحی این استان است.

جمالی نژاد گفت: اقدامات بسیار خوبی با همکاری سازمان بازآفرینی وزارت راه در خصوص بافت فرسوده استان هرمزگان انجام می شود، که بازسازی و نوسازی ۳۸۰۰ هکتار بافت فرسوده استانی به ویژه در بندرعباس در حال انجام است.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه استان هرمزگان از جمله استانهایی است که بحث نظارت و بازرسی از شهرداریها و شوراهای شهر را به طور منظم دنبال می کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال پایانی شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها هستیم، بحث نظارت و بازرسی از شهرداری ها به طور مستمر و جدی بسیار اهمیت ویژه ای دارد که تشکیل ۶۰ پرونده برای مدیران شهری متخلف در استان و ارسال ۲۳ پرونده به هیات تخلفات توسط استانداری نشان دهنده عزم جدی مدیران استانی در سالم سازی و شفافیت در حوزه های شهری است.

جمالی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه از ۱۸ کارگروه و کمیسیون های مرتبط با معاونت عمرانی، اکثر آنها در سال جاری در استان هرمزگان فعال بوده اند و سه کارگروه تخصصی گردشگری، ستاد مناسب سازی محیط برای معلولین و ستاد پیشگیری و مقابله با زمین خواری نیز باید تشکیل جلسه دهند.