تدوین برنامه ۵ ساله شهر سمنان

شهردار سمنان از تدوین برنامه پنج‌ساله این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی در نشست بررسی شاخص‌های شهر فعال سمنان، اظهار کرد: در شهرهای فعال که منبع سرمایه‌گذاری در توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی است توجه به رفع نیاز گروه‌های سنی مختلف بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله برای شهر و شهرداری تدوین شده است، گفت: راه‌اندازی پارک بانوان، ایجاد مراکز بازی و بوستان نشاط، احداث پارک کوهستان برای ورزش‌های پیاده روی و کوهنوردی و ورزش‌های همگانی، تأسیس مرکز کارن و مراکز آموزشی و تخصصی برای کودکان از برنامه‌هایی است که در راستای تحقق اهداف شهر فعال از سوی شهرداری سمنان اجرا شده است.

شهردار سمنان با اشاره به ظرفیت باغ راه‌ها، باغ گردی‌ها و استفاده از کوچه باغ‌ها به عنوان معبر عمومی و همچنین پیش بینی پاتوق محله‌های شهر، عنوان کرد: تبدیل معابر سواره رو به معابر پیاده رو از مواردی است که در نظر گرفته شده و پیاده راه امام خمینی (ره) نیز در همین راستا ساخته شده است و فعالیت‌های فاز اول آن که جداره‌سازی است در مراحل انتهایی قرار دارد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نقاط قوت بالا در شهر، پتانسیل‌های بزرگی وجود دارد که می‌توان با آن‌ها چشم انداز خوبی برای سمنان ایجاد کرد تا به عنوان شهر فعال لحاظ شود.