مجوز بکارگیری نیروی قرارداد کارمعین در شهرداری‌های کشور صادر شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجوز بکارگیری ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی قرارداد کار معین در شهرداریهای سراسر کشور توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور صادر شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق افزود: این اقدام از برنامه های وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به منظور پاسخگوئی به نیازهای نیروی انسانی قراردادی در شهرداریها صورت پذیرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در شهرداریهای کشور، به استثنای شهرداری تهران 125 هزار پست سازمانی وجود دارد، به منظور ایجاد انگیزش و ساماندهی نیروهای انسانی فعال و توانمند در شهرداریها، جلسات متعددی در سطوح مدیریتی و کارشناسی با سازمان اداری و استخدامی کشور، تشکیل که در نهایت پس از سالها انتظار مجوز بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداریهای کشور صادر گردید.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1398 نحوه بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداریها توسط وزیر محترم کشور ابلاغ گردید که هیات تخصصی دیوان عدالت اداری نیز بخشنامه یاد شده را در بصورت اخذ مجوز سازمان اداری استخدامی تایید نمودند، لذا انشاالله اقدامات لازم بر اساس مفاد بخشنامه ابلاغی و دستورالعمل های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به مرور و مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

جمالی نژاد همچنین گفت: ضمنا افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها که در دو نوبت در سالهای 98 و99 پس از 13 سال انجام شده است از اقدامات اساسی دیگری می باشد که در راستای حمایت از خدمات ارزشمند نیروی انسانی شهرداریها صورت پذیرفته است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: شیوه نامه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان قراردادی فعلی نیز به سازمان اداری و استخدامی پیشنهاد شده است که پس از تایید مراتب به کلیه شهرداریهای کشور ابلاغ خواهد شد.