مناسب‌سازی یکی از مسیرهای گردشگری یزد

شهردار یزد گفت: طرح هفت خوان، اولین قدم برای اجرای آزمایشی مناسب سازی در معابر شهری یزد است. در راستای اجرای این طرح، یکی از پرترددترین مسیرهای گردشگری برای عابران به ویژه معلولان مناسب سازی می‌شود.

جمال الدین عزیزی در جریان بازدید از روند اجرای طرح "هفت خوان" افزود: مشکلات این مسیر توسط گروه پایش شناسایی شده و بر اساس این پایش‌ها به زودی کار اجرای طرح آغاز می شود. برخی مشکلات جزئی در طرح تدوین شده توسط مشاوران و کارشناسان وجود دارد که با رفع آنها و صدور مجوزها، به زودی شاهد اجرای طرح در مسیر هفت خوان خواهیم بود. این طرح از میدان همافر آغاز می شود و تا مسجد جامع یزد ادامه می یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری در این بازدید گفت: تصمیم‌های خوبی در راستای مناسب سازی مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد گرفته شده و در چهارراه برج ساعت و خیابان مسجد نیز طرح در راستای نگاه کلانی که به این مسیر وجود دارد، اجرایی می شود.

حجت فلاح با اشاره به بررسی جزئیات طرح افزود: برخی اصلاحات جزئی در مرحله اجرا نیاز است که امیدواریم با رفع آن، به سرعت اجرایی شود. امیدواریم طرح‌های تدوین شده به سرعت به تایید حوزه ترافیک و شهرسازی برسد و با اصلاح جزئیات مدنظر، شاهد اجرای آن از ۱۲ آذرماه باشیم.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری یزد نیز در این بازدید با اشاره به اصلاحاتی در مسیر هفت خوان انجام شود گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با میراث فرهنگی و پلیس راهور، قرار شد درهای شیشه ای برج ساعت حذف شود و مانند گذشته، این برج دارای ورودی باز شود.

محمدعلی سلمانی ندوشن از شست‌وشوی نما و نورپردازی برج ساعت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر مناسب سازی، زیباسازی نمادهای شهری نیز مدنظر شهرداری است.

طرح هفت خوان، مناسب سازی هفت نقطه شهر شامل میدان همافر، میدان باهنر، میدان آزادی (باغ ملی)، میدان شهید بهشتی (مجاهدین)، چهارراه شهدا (میدان امیرچقماق)، چهارراه برج ساعت و مسجد جامع و خیابان‌های حدفاصل آنها است. برای طرح یاد شده یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.