عکس برداری هوایی از یزد با پهباد

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد از عکس برداری هوایی با پهباد از تمام نقاط شهر یزد برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، مهدی فلاح تفتی اظهار کرد: در عکس برداری های هوایی شهر یزد، ارتفاع ساخت و ساز و گود برداری های سطح شهر برداشت می شود و به صورت فصلی و تماما به صورت هوشمند اطلاعات ثبت و قابل ارزیابی است.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد در جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای اسلامی شهر با ارائه گزارش از برداشت های انجام شده با پهباد، افزود: طرح عکس برداری هوایی از اسفند آغاز شد و از فروردین امسال با پهباد در تمامی نقاط شهر یزد صورت گرفت که در معاونت شهرسازی و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: برای استفاده بهینه از تصاویر در ساخت و سازهای غیرمجاز که ابزار جدیدی است، در آبان ماه سال جاری مجدداً عکس برداری مجدد انجام گرفت تا ضمن مطابقت با تصاویر فروردین ماه، ساخت و سازهای غیرمجاز در سه نقطه به مساحت ۱۶۰۰ هکتار شامل محدوده دروازه قرآن، خیرآباد و مهرآوران مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد افزود: طی عکس برداری های صورت گرفته در نقاط مورد اشاره از نظر ارتفاع ساخت و ساز و گود برداری انجام شده، موارد تماماً به صورت نرم افزاری و هوشمند اطلاعات برداشت شد و برای استفاده معاونت معماری شهرداری با ریز جزئیات شامل کدنوسازی و مشخصات ملک ارائه گردید.