تاکسیرانان آستارا به نرخ مصوب کرایه تمکین کنند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: در صورت تمکین نکردن رانندگان تاکسی های شهری و تلفنی این شهرستان از نرخ مصوب کرایه ها با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.


غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ۲۹ فروردین ماه سال جاری نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی آستارا طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، کمیسیون تطبیق فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت، اما متأسفانه گزارش‌ها حاکی است که تعدادی از رانندگان تاکسی شهری بیش از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهروندان همانند رانندگان تاکسی از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند تاکسیرانان آستارا به هیچ عنوان اجازه دریافت کرایه اضافی از مسافران را ندارند و ملزم به رعایت نرخ‌های قانونی فعلی هستند و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: در این ناوگان در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت کرایه اضافی از سوی تاکسیرانان در مسیرهای مختلف می‌توانند گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان که در معابر و میادین شهر حضور دارند اطلاع دهند.