اقدام جدید "بادن-وورتمبرگ" برای اجاره آپارتمان‌های خالی

مسئولان ایالت "بادن-وورتمبرگ"، طرح جدیدی برای اجاره آپارتمان‌های خالی پیشنهاد دادند.

به نقل از ایمنا، ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان (Baden-Württemberg) طرح جدیدی برای خالی نماندن آپارتمان‌ها دارد و به مالکان پول می‌دهد تا آنها ملک خالی خود را برای اجاره بگذارند و قیمت کلی اجاره را پایین بیاورند.

Nicole Razavi ، وزیر مسکن بادن-وورتمبرگ، امروزاستراتژی جدید خود را برای اجاره دادن خانه‌های خالی ارائه داد. این استراتژی بر ارائه تشویق‌های نقدی برای مالکان تمرکز دارد؛ این وجوه بین مقامات محلی توزیع می‌شود و سپس به مالکان داده می‌شود.

پیشنهاد دوم مقامات بادن-وورتمبرگ، افزایش ظرفیت مسکن با تقسیم خانه‌های تک خانواده به آپارتمان‌ها است. در حال حاضر، این سیاست اصلی دولت برای مقابله با بحران مسکن است، به گونه‌ای که ظرفیت مسکن را تا حدی افزایش می‌دهد که چاره‌ای جز قیمت‌ها شکستن قیمت‌ها وجود ندارد.

از طرح تا عمل
مرحله آزمایشی این پروژه سال گذشته آغاز شد؛ زمانی که دولت به ۶۰ مالک کمک ۲۰۰۰ یورویی اهدا کرد تا آپارتمان‌های خود را اجاره بدهند. دولت بادن-وورتمبرگ این مرحله را موفقیت‌آمیز دانسته و قصد دارد این پیشنهاد را به یک راهکار تمام عیار برای تأمین مسکن گسترش دهد.

دولت بادن-وورتمبرگ آماده است تا برای تأمین مالی این طرح، یک میلیون یورو هزینه کند و پاداش‌های مختلف برای مشارکت کنندگان در نظر بگیرد. به عنوان مثال افرادی که خانه‌های تک خانواده را به آپارتمان تقسیم می‌کنند، شانس دریافت پاداش را نیز خواهند داشت.

بحران مسکن ارزان قیمت در بادن-وورتمبرگ
بادن-وورتمبرگ یکی از ایالت‌های آلمان با بالاترین قیمت ملک، ساختمان و مسکن است. اشتوتگارت، پایتخت این ایالت، بعد از فرانکفورت، دومین شهر گران قیمت برای اجاره مسکن در آلمان محسوب می‌شود.

این موضوع باعث شد تا دولت محلی طرح جدید مسکن را در سال ۲۰۱۸ آغاز کند. هدف از این طرح کاهش قیمت‌ها، کمک به شهرداری برای ساخت خانه و به طور کلی ارائه مسکن مقرون به صرفه به شهروندان بود.

در حال حاضر موضوع اصلی این طرح، خرید زمین ساختمانی و سپس فروش آن به شهرداری‌های دارای نقدینگی است. به گفته وزیر مسکن بادن-وورتمبرگ، این اقدام اولین گام در جهت افزایش مسکن‌های ارزان قیمت در این ایالت محسوب می‌شود.