بندرانزلی به پروژه ملی شفا پیوست

شهردار بندرانزلی از پیوستن این شهرستان برای نخستین بار در استان گیلان به جمع شهرهای نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال ( پروژه ملی شفا) خبر داد.


بدرالدین بدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین شهرداری بندر انزلی و فدراسیون ورزش‌های همگانی روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت ورزش‌های گیلان در دفتر شهردار امضا شد و بندرانزلی به عنوان نخستین شهرستان استان گیلان به جمع شهرهای نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال (پروژه ملی شفا) پیوست.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، بندرانزلی به واسطه داشتن زیرساخت‌های لازم برای ورزش همگانی به ویژه در نوار ساحلی، نامزدی خود را برای دریافت نشان ملی شهر فعال اعلام کرد.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: طرح ملی شهر فعال از جمله پروژه‌های ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی است که در راستای توسعه سیستم‌های فعال و استفاده از ظرفیت عظیم شهرداری‌ها در توسعه ورزش همگانی طراحی شده است.

وی گفت: نیاز است برای بسط ورزش در سطح شهرها، محله محور عمل کنیم به طوری که برای ورزش کردن، بدون نیاز به وسیله نقلیه و در مسافت‌های طولانی در همه محلات امکانات ورزشی در دسترس همه شهروندان باشد.

بدری تصریح کرد: وظایف شهرداری‌ها فقط اجرای آسفالت و پروژه‌های عمرانی نیست بلکه باید به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه باشند.

وی افزود: با ورزش و فعالیت بدنی، شور و نشاط اجتماعی حاصل می‌شود و ایجاد جامعه سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی نیز منوط بر افزایش تحرک و توسعه ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی است.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: به دنبال گسترش پارک‌های محله‌ای و افزایش سرانه فضای سبز هستیم و در دهه فجر سال گذشته چندین پارک را افتتاح کردیم که امیدواریم با استقرار تیم پژوهشی در شهر، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود و چشم اندازهای طرح بررسی شود.