زیباسازی شهر میراث جهانی با هنر فاخر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای ایجاد نشاط اجتماعی در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است که اولویت اصلی، استفاده از هنر فاخر یزد در زیباسازی این شهر میراث جهانی است.


ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجا که کرونا، پاییز و زمستان سختی را بر ما تحمیل کرد، همه تلاش ما این بود که بتوانیم از فرصتی که نوروز و بهار ایجاد می‌کند برای افزایش نشاط اجتماعی کمک بگیریم و در شهر حال و هوا و رنگ و بوی تازه ایجاد کنیم.

وی در خصوص زیباسازی متفاوت سیما و منظر شهری در نوروز ۱۴۰۰، گفت: از چند ماه پیش، برای اینکه حال و هوای کلانشهر یزد تغییر کند جلساتی در قالب ستاد نوروزی در شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: برای ایجاد نشاط اجتماعی در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است که اولویت اصلی، استفاده از هنر فاخر یزد در زیباسازی این شهر میراث جهانی است.

عامری گفت: در یزد به عنوان شهر میراث جهانی باید از هنر فاخر استفاده شود. این کاری بود که خوشبختانه ریاست جدید سازمان سیما و منظر شهرداری هم مورد نظر قرار داد و با حسن سلیقه از ابعاد گوناگون هنر از جمله مینیاتور، خطاطی و هنرهای تجسمی در زیباسازی شهر استفاده شد.

وی گفت: استقبال مردم از فضای جدیدی که در شهر ایجاد شده بسیار خوب بود و بازخوردهای خیلی خوبی از مردم گرفتیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در زمینه فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این کلانشهر گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا نمی‌توانستیم با اجرای تئاتر و موسیقی فضای شادی در شهر فراهم کنیم، لذا تمام برنامه‌هایی که سازمان فرهنگی شهرداری تدارک دیده بود در قالب اجرای برنامه‌های صدا و سیما و فضای مجازی متمرکز شد که همچنان در حال پخش است.

وی با اشاره به طرح‌های شورای اسلامی و مدیریت شهری کلانشهر یزد در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت فرهنگی، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های پیش رو که از فعالیت شورای دوره پنجم باقی است، تکمیل تمام فرهنگسراها و زیرساخت‌های اجتماعی مثل گرمخانه را به سرانجام برسانیم.

عامری درباره برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در یزد اضافه کرد: "جشنواره فیلم کوتاه ساباط" به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد حفظ و معرفی میراث فرهنگی در سطح ملی برگزار شد و پیش بینی شده که در آینده و در سطح بین المللی هم برگزار شود.