آغاز نوسازی چشم‌اندازهای مهم بوداپست

شهردار بوداپست، پایتخت و پرجمعیت‌ترین کلانشهر مجارستان، از آغاز نوسازی یکی از مناطق قدیمی و محبوب شهر به نام József Antall Quay خبر داده و اعلام کرده میدان قدیمی Blaha Lujza نیز در مرحله بعد مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.


به گزارش ایمنا، دولت مجارستان ادعا کرده که مبلغی حدود ۱۴ میلیون یورو را در اختیار مقامات پایتخت قرار خواهد داد تا به بازسازی مناطق قدیمی بپردازند. شهردار شهر نیز متعهد شده دو منطقه قدیمی و نسبتاً فرسوده را برای این منظور انتخاب کند و سیمای ظاهری آن‌ها را به طور قابل توجهی تغییر دهد. آغاز پروژه اول، یعنی زیباسازی منطقه József Antall Quay از هفتم ماه ژوئن آغاز خواهد شد و میدان Blaha Lujza چند هفته بعد، از اوایل ماه ژوئیه مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

 مناطقی که برای نوسازی در سال جاری انتخاب شده، از محبوبیت بسیاری در میان شهروندان و گردشگران برخوردار بوده با این حال، در یک دهه اخیر از توجه مقامات محروم مانده و ظاهری نازیبا به خود گرفته است. افزایش قابلیت پیاده‌روی در این دو منطقه از مهم‌ترین اهداف مقامات شهر به حساب می‌آید که برای پیاده‌سازی آن در نظر دارند خیابان‌های اطراف را روی تردد خودروها ببندند و آن‌ها را به زیبایی تمام برای جذب گردشگران طراحی کنند.

شهردار بوداپست در نظر دارد خطوط ساحلی اطراف را همچنان حفظ کند و در زیباسازی هر چه بیشتر و افزودن امکانات جدید به آن‌ها بکوشد. این در حالی است که دیوار ساختمان معروف خیابان گاریبالدی تخریب خواهد شد تا عابران پیاده و گردشگران بتوانند بدون هیچ مانعی از فضای داخل سازه بازدید کنند.

علاوه بر این، مقامات از سبزسازی سواحل شهر خبر داده و ادعا کرده‌اند که طی اجرای پروژه‌های نوسازی جدید، تعداد ۳۵ درخت در نزدیکی هر یک کاشته خواهد شد. شهردار امیدوار است پیاده‌سازی طرح‌های جدید بوداپست با برنامه‌ریزی صحیح به خوبی پیش رود و تا پایان سال ۲۰۲۲ شهری زیست‌پذیرتر از گذشته برای مردم به ارمغان آورد.