آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار- زاهدان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راه آهن چابهار- زاهدان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم اظهارداشت: بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت حدود ۴۳ درصدی خط ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده که این خط در آینده‌ای نزدیک آماده افتتاح خواهد شد.

احمد نوذری بیان کرد: این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست و تاکنون کل پروژه بیش از ۴۷ درصد پیشرفت، زیرسازی کل پروژه ۶۳ درصد، زیرسازی بخش جنوبی مسیر ۷۶ درصد و پیشرفت فیزیکی بخش جنوبی ۵۹ درصد و تاکنون پیشرفت مالی پروژه ۴۰ درصد بوده است. خط ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس در مجموع یکهزار و ۶۴۰ کیلومتر طول دارد که ۶۱۰ کیلومتر آن از چابهار تا زاهدان و با احتساب خطوط فرعی ۷۳۰ کیلومتر بوده و طول مسیربخش شمالی ایرانشهر تا زاهدان ۳۱۶ کیلومتر است.

نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راه آهن چابهار- زاهدان گفت: در این پروژه ۳۳ ساختمان، ایستگاه ۹۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ متر مسافری و باربری، ۱۲۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک و ۳۹ دستگاه تونل پیش‌بینی شده است. ۲ هزار و ۵۳۰ نیروی انسانی و ۸۹۲ ماشین آلات راه‌سازی در این پروژه مشغول به کار هستند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: توسعه زیرساخت‌های‌ حمل و نقل برای رونق اقتصادی این استان از اولویت‌های دولت است. تکمیل طرح‌های توسعه‌ای نظیر راه آهن به توسعه حمل و نقل سیستان و بلوچستان و کشور کمک شایانی می‌کند و جایگاه بندرشهید بهشتی را در حمل کالا به داخل کشور ارتقا می‌دهد.