برلین میزبان خودروهای الکتریکی جدید

ترویج خودروهای الکتریکی به جنبشی جهانی تبدیل شده چرا که مزایای بسیاری برای سلامت بشر و محیط زیست در پی دارد؛ مقامات پایتخت آلمان نیز از ظهور نسل جدیدی از این وسایل حمل و نقل سبز در خیابان‌های شهر خبر داده‌اند.


به گزارش ایمنا، شهروندان اهل برلین می‌توانند تا هشتم ماه ژوئیه به طور رایگان از سوار شدن بر خودروهای الکتریکی بسیاری زیبایی که به تازگی وارد شهر شده، لذت برند. این وسایل حمل و نقل کوچک، که از کشور سوئیس به برلین وارد شده، هرروز به مدت یک ساعت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 شهروندان پایتخت آلمان از بیست و پنجم ماه مه به طور آزمایشی سوار بر این خودروها شده و از تجربه متفاوت خود در حین تردد خبر داده‌اند؛ خودروهای الکتریکی کوچک، بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر از سایر وسایل حمل و نقل مشابه است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای الکتریکی جدید برلین که آن را از سایر وسایل حمل و نقل مشابه متمایز کرده، اندازه کوچک آن‌ها است که بر خلاف سایر خودروهای عمومی، تنها به وسیله چهار چرخ حرکت می‌کند.

از سوی دیگر، تاکسی‌های جدید از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که تردد را در زمان بارانی و برفی تسهیل می‌کند. جالب‌تر از همه اینکه، بر خلاف ظاهر بسیار کوچک این تاکسی‌های برقی، فضای کافی در داخل آن‌ها برای حمل اسباب سفر تعبیه شده است. شهروندان برلینی می‌توانند به طور رایگان و به مدت یک ساعت در روز، تاکسی‌های الکتریکی شهر را به امانت بگیرند و به تردد در داخل شهر بپردازند.

مقامات پایتخت آلمان امیدوارند در پی این اقدام، شهروندان را به جایگزین کردن وسایل نقلیه موتوری خود با نوع الکتریکی آن تشویق و در پی کاهش چشمگیر انتشار گازهای آلاینده در هوا، آن‌ها را از مزایای بیشمار آسمان پاک بهره‌مند کنند.

البته پس از دوره آزمایشی استفاده از خودروهای الکتریکی تا هشتم ماه ژوئیه، مردم برلین موظف خواهند بود به ازای هر ساعت اشتراک این وسایل، مبلغ مشخصی به کارکنان شهرداری پرداخت کنند.