برلین میزبان کنفرانس شهرداران جهان با محوریت شهرهای پساکرونا می شود

پایتخت آلمان به زودی متخصصان، هنرمندان، سیاستگذاران و شهرداران را در یک کنفرانس دور هم جمع خواهد کرد تا به بحث در مورد چگونگی حل مشکلات قبل و پساکرونای شهری بپردازند.


به نقل از ایمنا، کنفرانس بین‌المللی شهرداران در روزهای بین یازدهم تا چهاردهم اوت به صورت حضوری همچنین آنلاین برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است انتقادات خود را در مورد نقص‌های طراحی در گذشته و به طور همزمان ایده‌هایشان را برای حل چالش‌های پیش روی مناطق شهری مطرح کنند. میشائل مولر، شهردار برلین امیدوار است بتواند از طریق گرد هم آوردن سیاست‌گذاران، مدیران، طراحان و متخصصان شهری و فراهم آوردن زمینه برای تبادل ایده‌ها بین آن‌ها، طراحی پایتخت آلمان را از نو انجام دهد تا مقاومت شهر را در مقابل بحران‌های احتمالی در آینده به حداقل برساند.

امروزه بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان در شهرها سکونت دارند این در حالی است که همیشه چالش‌هایی نظیر تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا، تردد پایدار و مسکن کافی و مقرون به صرفه پیش روی مدیران قرار دارد به همین دلیل، مولر تبادل ایده با سایر مدیران شهری را عاملی مهم در رفع نواقص طراحی و ایجاد شهرهایی پایدارتر دانسته و بر این باور است که اگر متخصصان و طراحان گرد هم‌آیند، بهتر می‌توانند به حل مشکلاتی بپردازند که امروزه در شهرها وجود دارد.

در یازدهم ماه اوت، یعنی روز اصلی کنفرانس، تعداد ۱۱ شهردار و بیش از ۲۱ متخصص بین‌المللی در مورد " اقتصاد قرنطینه‌ای"، "شهرسازی قرنطینه‌ای"، " تجملات عمومی"، " اختلال در پویایی" و "مسئولیت شهری" به بحث خواهند پرداخت. هوراسیو رودریگز لارتا، شهردار بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین نیز یکی از اعضای اصلی جلسه خواهد بود که قرار است در مورد مبارزه با پاندمی کرونا و تغییرات اقلیمی سخنرانی کند. سایر مقامات رسمی شرکت کننده در کنفرانس شهرداران جهان شامل نمایندگانی از لندن، ورشو در لهستان، نایروبی پایتخت کنیا، لس‌آنجلس در آمریکا، سئول پایتخت کره جنوبی، جاکارتا در اندونزی، آمستردام هلند و استانبول ترکیه خواهد بود.

قرار است بین روزهای دوازدهم تا چهاردهم اوت پنج برنامه مختلف برگزار شود که در آن، مدیران، متخصصان، طراحان و هنرمندان خواه به صورت آنلاین یا حضوری به تعامل با یکدیگر می‌پردازند.