رفع مشکلات جاذبه های گردشگری بیرجند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیگیری جدی برای رفع مشکلات دو جاذبه گردشگری در بیرجند خبر داد.

ناصر خوش خبر گفت: در جریان بازدیدهای استاندار از تعدادی از جاذبه‌های گردشگری شهر بیرجند، درخصوص موانع و مشکلات این بناها نیز صحبت شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در بازدید از خانه شریف واقع در بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری، وضعیت معابر ورودی این خانه تاریخی نامطلوب ارزیابی شد که استاندار دستورات لازم را برای رفع این مشکل ارائه کرد. طی جلسه‌ای با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، این موضوع پیگیری و مقرر شد شهرداری، معابر ورودی خانه شریف را از محل اعتبارات سال 1400 بهسازی کند.

خوش خبر از بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان در روستای چهارده نیز گفت و تصریح کرد: در جریان بازدید استاندار از این اقامتگاه مستقر در یکی از روستاهای گردشگری استان به وضعیت کیفیت آب شرب روستا اشاره شد. بنا به اطلاعات ارائه شده، آب شرب این روستا از سه قنات تأمین می‌شود که بر اساس اعلام مرکز بهداشت شهرستان، آب یکی از این قنات‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این مشکل به جهت روباز بودن کانال‌های انتقال آب است، خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای با حوزه‌های متولی مقرر شد مسیر انتقال آب، لوله گذاری شده و با انسداد راه‌های دسترسی آب قنات و انتقال آب به مخزن و کلرزنی آن، کیفیت آب ارتقاء پیدا کند.

گفتنی است؛ خانه شریف یکی از بناهای تاریخی بیرجند است که به دلیل ارزش‌ معماری خاصش در سال ۱۳۸۰ با شماره ‎ ۴۵۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان نیز در ۴ کیلومتری شهر بیرجند در روستای چهارده و در ارتفاعات باقران در حال احداث است.