آغاز واکسیناسیون نیروهای خدمات شهری شهرداری اراک

شهردار اراک با بیان این که واکسیناسیون علیه کرونا برای ۴۸۳ نفر از نیروهای شهرداری اراک آغاز شده است، گفت: واکسیناسیون پاکبانان، کارگران خدمات شهری و نیروهای آرامستان شهرداری اراک انجام خواهد شد.


علیرضا بیاتیان در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: با همکاری خوبی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی و ریاست مرکز بهداشت اراک با شهرداری داشتند، طی هماهنگی‌ها، ۴۸۳ سهمیه واکسن به عوامل شهرداری اختصاص یافت که با توجه به اینکه پاکبانان و کارگران خدمات شهری و کارگرانی که در آرامستان فعال هستند به طور مستقیم در تماس با آلودگی‌های این ویروس قرار دارند و در معرض تهدید ابتلای این بیماری هستند این میزان سهمیه واکسن به این بخش از کارگران شهرداری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون در ۵ پایگاه مرکز بهداشت کلانشهر اراک در حال انجام است و ظرف ۲۵ تا ۴۵ روز آینده هم مرحله دوم واکسیناسیون انجام خواهد شد چرا که این واکسن دو مرحله‌ای است.

شهردار اراک افزود: در این مرحله با اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون به تفکیک برای حدود ۴۲۰ نفر از پاکبانان شهرداری و حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از کارگران آرامستان انجام خواهد شد.

بیاتیان در خصوص درخواست شهرداری برای انجام واکسیناسیون کارگران این سازمان گفت: درخواست کتبی نشده است بلکه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی مذاکراتی شد و به دنبال پیگیری‌های ایشان این سهمیه واکسن به شهرداری اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: روند تزریق واکسن بنا بر لیستی که شهرداری اراک به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه کرده، انجام شده است؛ البته واکسیناسیون افراد کاملاً داوطلبانه و بنا بر درخواست افراد بوده و در این اقدام نیز همچون واکسیناسیون کرونا برای قشرهای دیگر که در گذشته صورت گرفته است، برای افرادی که قبلاً مبتلا به کرونا شده‌اند، صورت نخواهد گرفت.

شهردار اراک اظهار کرد: اختصاص ۴۰۵ دوز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی به پاکبانانی که ارتباط مستقیم با پسماند دارند، جای تقدیر دارد و امید می‌رود این واکسن به‌زودی برای همه اقشار جامعه تزریق شود.