تدوین سند جامع همکاری استان بوشهر با استان "لیگوریا ایتالیا"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در ارتباط تصویری با مدیران صنعتی و اقتصادی استان لیگوریا ایتالیا اظهار داشت: با وجود اینکه کرونا مانع مسافرت شده ولی از طریق ساختارهای الکترونیکی و تصویری ارتباط جوامع برقرار است.

گراوند، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و ایتالیا را برشمرد و با اشاره به مشترکات لیگوریا ایتالیا و استان بوشهر خاطر نشان کرد: بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی از جایگاه مهمی برخوردار است و سابقه استقرار کنسولگری ایتالیا در بوشهر به ۱۱۰ سال پیش بر می‌گردد. در این راستا برای ارتباط بیشتر سند جامع همکاری بوشهر با استان «لیگوریا ایتالیا» تدوین و عملیاتی می‌شود.

وی، با بیان اینکه در بوشهر اکثر کشورهای اروپایی دارای کنسولگری بودند تصریح کرد: کشور ایتالیا دارای ۲ هزار کیلومتر ساحل است که تنها در استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر ساحل و مرز دریایی با خلیج فارس وجود دارد.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری وزارت امور خارجه و سرکنسولی ایران در ایتالیا در تقویت ارتباط همکاری‌های بوشهر با لیگوریا ایتالیا افزود: استان بوشهر در عرصه نفت، گاز، پتروشیمی، از ظرفیت بالایی برخوردار است که قطب انرژی ایران معرفی شده و این در حالی است در صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مهمی برخوردار و در کشور پیشتاز است.

گراوند با تاکید بر ظرفیت حوزه کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی، شیلات و محصولات خارج از فصل از توانمندی بالایی برخوردار است. بنای کلیسا، کنیسه و مسجد در بافت بوشهر با قدمت بالای تاریخی، نشان از تمدن بوشهر در ادوار مختلف تاریخی است. توسعه روابط همکاری استان بوشهر و لیگوریا ایتالیا مورد توجه است که در این راستا برای ارتباط بیشتر سند جامع همکاری بوشهر با «لیگوریا ایتالیا» تدوین و عملیاتی می‌شود.