پل های بتنی پیش ساخته در معابر ارومیه

برای اولین بار پل های بتنی پیش ساخته جایگزین پل های دال بتنی و فلزی معابر سطح شهر ارومیه شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ معصومی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه با اعلام این خبر افزود : با بررسی ها و ارزیابی های دقیق توسط کارشناسان این مجموعه برای اولین بار پلهای بتنی پیش ساخته جایگزین پل های دال بتنی و فلزی معابر سطح شهر ارومیه شد.

وی با اشاره به تولید و اجرای این طرح در سطح شهر، اظهار کرد: از معایب استفاده از پل های فلزی هزینه بالای آن، مشکل زنگ زدگی در نتیجه ناپایداری در پل و همچنین در بیشتر مواقع این پل ها مورد سرقت قرار می گرفتند و هزینه های بالایی را برای مدیریت شهری متحمل می کرد.

معصومی با اشاره به وجود پل‌های دال بتنی و فلزی در ورودی های معابر اصلی و فرعی شهر بیان کرد: تجمع زباله ها محیطی در زیر این پل ها باعث ایجاد جلوه های بصری نامناسبی را در شهر کرده که در نتیجه مشکلات آبگرفتگی معابر را بوجود می آورد. از سوی دیگر در استفاده از دال بتنی به دلیل ابعاد و ارتفاع زیاد آن نیاز به ایجاد رمپ با شیب زیاد بود که در برخی موارد این شیب به حریم معابر اصلی تجاوز نموده و تردد شهروندان و وسایط نقلیه را با مشکل مواجه می کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه ادامه داد: در مواردی که صرفه جویی بالا در تولید این طرح مد نظر باشد می توان برای کاهش هزینه ها از سیستم های طراحی شده با بتن توسط این سازمان در کارخانه ایمن بتن استفاده کرد که این امر منجر به حذف پل های فلزی و دال بتنی می شود.

وی امکان ساخت و تعویض آن در کوتاهترین زمان ممکن- سهولت بیشتر در حمل ، نصب و جاگذاری آن - استقلال در تولید و صرفه جویی در هزینه ها را از مزایای این طرح برشمرد.