اتصال 316 مدرسه خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات، در فاز سوم طرح هوشمند سازی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از اتصال 316 مدرسه شهری و روستایی استان، در فاز سوم طرح هوشمند سازی، به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به هماهنگی‌های صورت ‌پذیرفته در راستای اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: در فاز سوم طرح هوشمندسازی مدارس خراسان رضوی، تاکنون، اتصال به شبکه ملی اطلاعات، برای 316 مدرسه شهری و روستایی، که تا قبل از این امکان دریافت خدمات اینترنت را نداشته اند، از طریق اپراتورهای ثابت و سیار ، فراهم آمده و سرویس ویژه هوشمند سازی مدارس، برای آنها راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، عملیات راه اندازی تعداد 118 مدرسه روستایی دیگر به منظور دریافت خدمات اینترنت ، از طریق اپراتورهای ثابت و سیار، در حال اجرایی شدن است.

دلگیر با اشاره به ابعاد مختلف طرح هوشمند سازی مدارس خاطر نشان کرد: جهت تحقق عدالت آموزشی و نیز کاهش شکاف دیجیتال، با ایجاد امکان دسترسی در مناطق شهری و روستایی، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات، از سال گذشته آغاز، و مدارس با دریافت مودم و اشتراک رایگان 2 ساله، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.