احداث مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری پارک کوهستان سمنان

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان از ادامه عملیات احداث مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری پارک کوهستان سمنان خبر داد.

حجت الله ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری پارک کوهستان سمنان شامل آبشار، آمفی‌تئاتر روباز، کنارگذرها، راه‌های دسترسی، المان و مقبره شهدای گمنام، مخازن آب شرب، پیاده راه سازی اطراف دریاچه، پل معلق روی دریاچه، مسیر پیاده روی کنار نهر پارک کوهستان به پارک مسافر، آلاچیق، فضاهای سبز و دیگر فضاهای تفریحی است.

وی با اشاره به احداث آبشار این مجموعه، گفت: فاز اول ساخت این آبشار تکمیل و قابل بهره برداری است و فاز دوم به صورت پلکانی همراه با نهر آب میانی و سکوهای نشیمن طراحی و در سال جاری اجرایی می‌شود.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: سالن آمفی‌تئاتر روباز در مساحتی حدود دو هزار متر مربع تکمیل و با ظرفیت بیش از هزار نفر آماده برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف است همچنین فاز اول کنارگذر جاده سلامت نیز به مساحت حدود ۱۸۰۰ متر مربع تکمیل و با درختکاری و تعبیه فضای سبز مناسب، مسیری مفرح و شاداب برای شهروندان و گردشگران فراهم کرده است.

وی گفت: گنبد مقبره شهدای گمنام نیز با هزینه شش میلیارد ریال در حال ساخت است و به‌زودی روی المان احداثی نصب خواهد شد و جهت دسترسی آسان به مزار شهدا در دو سمت آن پله سنگی احداث شده است.

ذوالفقاری افزود: در این مجموعه سه مخزن آب شرب ۱۰۰،۱۵۰ و ۵۰ متر مکعبی احداث شده است و در ماه‌های آینده آبگیری می‌شود و شهروندان و گردشگران می‌توانند از آب شرب آن استفاده کنند همچنین پیاده‌راه سازی اطراف دریاچه به مساحت حدود ۱۵۰۰ متر در حال اجرا بوده و تا بام اول ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: دو دهانه پل هفت متری با ارتفاع سه متر جهت تخلیه مناسب سیلاب فصلی روی بند روزیه در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان با اشاره به ساخت پل معلق روی دریاچه روزیه، اظهار کرد: این پل معلق گردشگری حدود ۱۴۰ متر طول دارد و جهت استفاده تفریحی شهروندان و گردشگران طراحی شده است.