احداث دومین پارک بانوان اردبیل تا پایان سال

به گزارش ایمنا، امید لطف‌اللهیان ضمن اعلام این خبر که روز جمعه در پیاده راه عالی‌قاپو نمایشگاه خیابانی راه اندازی می‌شود تا شهروندان از این مجموعه نمایشگاهی بازدید کنند، گفت: اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای یک پروژه عمران شهری آن هم در حد و اندازه پل قدس یک حرکت بی‌نظیر با حمایت مسئولان استانی بوده و قطعاً سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا فاز دوم پل قدس را تا پایان امسال آماده بهره‌برداری کنیم.

شهردار اردبیل با اشاره به جابه جایی اعتبارات پروژه‌های عمران شهری در چهار ماه باقی‌مانده از سال افزود: ردیف اعتباری را حذف نمی‌کنیم بلکه در موارد مورد نیاز به جابجایی اعتبارات اقدام می‌کنیم تا پروژه‌هایی که توان تکمیل و راه‌اندازی آن در سال‌جاری را دارند، از کمبود اعتبارات رنج نبرند. تمامی جابجایی اعتبارات با مصوبه شورا بوده و ما در متمم پیشنهاد لازم را در مورد هزینه‌کرد و تقسیط این اعتبارات به شورا گزارش خواهیم کرد. پروژه‌هایی نظیر استادیوی شورابیل در دل سایر پروژه‌های شورابیل قرار گرفته و نگرانی از بابت حذف ردیف این اعتبار و ادغام آن در سایر پروژه‌ها برای سال‌های آینده وجود ندارد.

وی در مورد پارک بانوان خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته مکان‌یابی این پروژه انجام شده بود که به دلیل وجود وارث توافق نهایی انجام نشد و شهرداری با همکاری مسکن و شهرسازی زمین جدیدی را تملک کردیم که قطعاً تا پایان امسال احداث دومین پارک بانوان در اردبیل قطعی خواهد شد.

شهردار اردبیل در مورد ساماندهی چهار ورودی شهر اضافه کرد: در حال حاضر در سه ورودی شهر از سمت تبریز، آستارا و خلخال عملیات ساماندهی در حال انجام است و به زودی پروژه‌های در حال اجرا تکمیل خواهد شد. این ساماندهی شامل بهسازی، آسفالت معابر، توسعه فضای سبز، نهال کاری و همچنین نورپردازی در ورودی‌های شهر عنوان است و برای ساماندهی ورودی شهر از سمت مغان نیز تملک زمین انجام شده و بخشی از تملک نیز در مرحله انجام است.

لطف اللهیان اظهار کرد: آسفالت کندروها در این مسیر به انجام رسیده و برای سال آینده احداث المان و همچنین تعریض و بدنه‌سازی را شاهد خواهیم بود. در مسیر شورابیل و ورودی جدید نیز توافق اولیه برای خرید زمین انجام شده تا ما بتوانیم به قیمت مناسب این اراضی را خریداری کرده و به مالکیت شهرداری در بیاوریم.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: با توافقی که در منطقه شورابیل خواهیم داشت در حقیقت جلوی سودجویی برخی از افراد دلال را در خرید و فروش اراضی خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم تا برخی از تعاونی‌ها نسبت به خرید زمین و اعطای آن به اعضا در محدوده خارج از شهر اقدام کنند. قطعاً خرید زمین با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری انجام خواهد شد و به هیچ وجه این کار خودسرانه نخواهد بود.