احداث سه کیلومتر پیاده راه محلی در منطقه 3 تهران

به منظور دستیابی به شعار شهرداری پایتخت "تهران، شهری برای همه" سه کیلومتر پیاده راه محلی در منطقه 3 تهران در حال احداث است.

به نقل از «شهر فردا»، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به شناسایی نقاط بی دفاع شهری گفت: با ایجاد پیاده راه در محدوده بلوار آیینه در محدوده خیابان یخچال تا خیابان گل نبی ضمن فراهم نمودن فضایی مفرح ویژه شهروندان، مشکلات یکی از نقاط بی دفاع شهری حل می شود.

به پیش بینی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 ، این مسیر پیاده روی قرار است همانند مسیرهای پیاده رویی مشابه در خیابان های سی تیر و لاله زار شود.

هوشیار بیان کرد: این پروژه پیاده راه سازی یکی از پروژه های کوچک مقیاسی است که به درخواست شهروندان و شورایاران در 3 فاز اجرا می شود، جدول بندی ها، پایه چراغ ها، نورپردازی ها و نیکمت ها در این مسیر انجام شده و در مرحله رنگ آمیزی است.

او از تکمیل این پروژه در سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: تبدیل این مسیر بی دفاع شهری به مسیر سبز و آبی، زدودن آسفالت ها و افزودن آن به فضای سبز منطقه از جمله اهدافی است که در این پروژه دنبال می کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 ابراز امیدواری کرد که این مسیر پیاده راهی الگویی برای لذت بردن شهروندان از فضای خوب شهری شود.

هوشیار خاطرنشان کرد: وجود یک انقطاع ترافیکی در این مسیر، شرایط و ظرفیت ایجاد پیاده راه را با مشارکت مردم را فراهم نموده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: حتما نباید در شهر تهران پروژه های سخت افزاری انجام داد بلکه باید با تعریف طرح های نرم افزاری و مورد نیاز مردم می توان در جلب رضایت شهروندان گام های اساسی برداشت.