کپنهاگ در تلاش برای انتخاب به عنوان پایتخت کریسمس ۲۰۲۱

مقامات در بسیاری از شهرهای دنیا تلاش می‌کنند زمینه را برای ایجاد تابستانی خوشایند جهت جذب گردشگران سراسر دنیا به سمت شهرهای خود فراهم آورند این در حالی است که مدیران کپنهاگ در صدد دستیابی به پایتخت کریسمس جهان درسال ۲۰۲۱ هستند.


به نقل از ایمنا، دولت دانمارک از تمام افراد صاحب مشاغل خواسته است پروژه‌هایی با مضمون کریسمس طراحی کرده و در صورت تأیید آن، برای دریافت کمک هزینه لازم جهت پیاده‌سازی آن ثبت نام کنند. شهردار کپنهاگ از تخصیص حدود ۱۳۴ میلیون یورو برای اجرای نوآوری‌ها و پروژه‌هایی خبر داده است که شهر را در رسیدن به هدف خود یاری می‌کند.

افراد علاقمند باید ایده‌هایی ارائه دهند که به افزایش شهرت دانمارک در جهان به عنوان یک مقصد گردشگری شگفت‌برانگیز در دوران کریسمس کمک کند. تمام فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مؤسسات فرهنگی می‌توانند ایده‌های خلاقانه خود را تا یکم ماه سپتامبر تحویل دهند و پس از تأیید، کمک هزینه اجرای آن را از بودجه‌ای دریافت کنند که به برنامه‌های کریسمس سال جاری اختصاص داده شده است.

سایر مردم عادی نیز می‌توانند در صورت ارائه نوآوری‌های خود جهت ارتقای هویت کپنهاگ به عنوان مرکزی توریست‌پذیر در جهان با دریافت بودجه، ایده‌های خود را در شهر پیاده کنند و حتی از طریق هنرهای دستی خود به افزایش محبوبیت شهر در سراسر دنیا کمک کنند.

بدیهی است که پایتخت کریسمس جهان بر اساس ویژگی‌های متمایزی مشخص می‌شود که هر شهر برای جذب گردشگران طی دوران سال نو دارد. علاوه بر مکان‌های دیدنی، کیفیت غذاهایی که در رستوران‌ها برای مسافران سرو می‌شود، خدمات هتل‌ها، رویدادهای فرهنگی متناسب با روزهای کریسمس و حتی سوغاتی‌ها و وسایل تزئینی هر شهر در انتخاب آن به عنوان پایتخت کریسمس جهان مؤثر است.ش