شهر خلاق خوراک شناسی رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علیرضا قانع مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت در این نشست وبینار اظهار کرد: نباید به شهر خلاق تنها به صورت یک رویداد و مبحث فانتزی نگاه کنیم. شهر خلاق ظرفیت خوبی برای رونق و شکوفایی حیات شهری است. می توان با استفاده از تجارب خلاقانه و استفاده از رویدادهای خلاق برای آماده سازی و توسعه صنایع خلاق گام برداشت. برگزاری چنین نشست هایی می تواند به هم افزایی شهرهای خلاق کمک کند.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با اشاره به اینکه رشت پنجمین سال است به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو ثبت شده است، تصریح کرد: رشت جزو ۳۶ شهر خلاق خوراک شناسی دنیا است و خوشبختانه گزارش ۴ ساله شهر خلاق رشت مورد تایید قرار گرفت و این برند برای ۴ سال آینده حفظ شد.

قانع تهیه بانک اطلاعاتی از آشپزهای گیلانی، برنامه های آموزشی برای آشپزها، تدوین آیین نامه استانداردسازی رستوران ها، برگزاری جشنواره های مختلف و ...را از جمله اقدامات شهر خلاق خوراک شناسی رشت عنوان کرد. وی همچنین راه اندازی آکادمی شهر خلاق خوراک شناسی، موزه خوراک و خیابان خوراک را از برنامه های در دست اقدام شهرداری رشت برای رونق شهر خلاق خوراک شناسی عنوان کرد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با اشاره به اینکه گفتمان شهر خلاق می تواند به عنوان گفتمان غالب شهرها مطرح باشد، خاطرنشان کرد: نباید به شهرخلاق تنها به عنوان یک واحد در شهرداری نگاه شود و باید تمام ارکان شهر برای رونق برند شهر خلاق پای کار باشند.

گفتنی است نشست وبینار شهرهای خلاق ایران به میزبانی شهرداری سنندج با حضور شهرهای خلاق رشت، اصفهان و بندرعباس برگزار شد.