آماده باش مدیریت بحران استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: استان قزوین تا ظهر دوشنبه ۱۷ آذر تحت تأثیر سامانه بارشی همراه با برف و باران قرار دارد. گروه‌های نمک‌پاشی و برف‌روبی در آماده‌باش هستند و مبادی ورودی و خروجی رودخانه‌های استان نیز تحت کنترل قرار دارد.

قدرت‌الله مهدیخانی اظهار کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی و صدور هشدار زرد، استان قزوین تا ظهر دوشنبه ۱۷ آذر تحت تأثیر سامانه بارشی همراه با برف و باران قرار دارد و دمای هوای نیز تا اواخر هفته زیر صفر درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، به شهروندان استان توصیه می‌شود به طور جدی از سفرهای غیرضروری، حتی درون استانی خودداری کنند و در صورت سفر اضطراری، تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ، لباس گرم و توشه غذایی همراه داشته باشند. گروه‌های نمک‌پاشی و برف‌روبی شهرداری در آماده‌باش هستند و مبادی ورودی و خروجی رودخانه‌های استان نیز تحت کنترل قرار دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی عنوان کرد: با استقرار توده هوای سرد، جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی به دامداری و مرغداری‌ها جهت حفظ ذخیره غذایی احشام و سوخت واحدها را به عمل آورد. شرکت آب منطقه‌ای استان نیز به‌عنوان متولی اصلی نظارت بر رودخانه‌ها، باید مراقب طغیان‌های احتمالی باشد.