پیشرفت 75درصدی انتقال آرشیو داده‌های شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از پیشرفت 75درصدی پروژه انتقال آرشیو داده‌های شهرداری بر روی ابزارهای جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: پروژه انتقال آرشیو داده‌های شهرداری مشهد از اواخر سال گذشته آغاز شد و در این فرایند، اطلاعات مربوط به شهرداری شامل ستاد و مناطق و نیز سازمان فاوا بر روی نوارهای مغناطیسی منتقل می‌شود.

وی افزود: از مجموع حدود هزار و 300 دیسک‌ در قالب cd ، dvd و blue-ray که در سال‌های گذشته برای نگهداری و آرشیو داده‌ها در شهرداری استفاده می‌شد، تا کنون داده‌های بیش از 1000 عدد از آن‌ها بر روی نوار مغناطیسی منتقل شده است که شامل بیش از 5.8 ترابایت داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری داده‌های مربوط به حوزه مدیریت شهری گفت: فرایند انتقال داده‌ها در سال جاری با جدیت دنبال شده که فرایند انتقال 5.8 ترابایت حجم منتقل‌شده در نیمه نخست سال جاری صورت گرفته است.

رجائیان با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در این زمینه تصریح کرد: با استفاده از نوار مغناطیسی می‌توان حجم بسیار بیشتری از داده‌ها را روی هر یک از آنها ذخیره کرد و زمان ماندگاری آن نیز بالاتر است. فناوری‌هایی همچون نوار مغناطیسی می‌تواند به عنوان ابزاری قابل اطمینان، با سهولت نگهداری و بدون اشغال فضای زیاد، مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: داده‌های مختلفی همچون اطلاعات پرسنلی، مالی، اداری، شهرسازی، آموزشی و ... در میان اطلاعات آرشیوشده قرار دارند. فرایند انتقال داده‌ها نیز توسط کارشناسان سازمان فاوا صورت می‌گیرد و نیروی انسانی جداگانه‌ای به این امر اختصاص نیافته است.