ضرورت آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش ها

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دکتر جمالی نژاد، با صدور بخشنامه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها، بر ضرورت آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش ها در شهرها و روستاها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در بخشنامه دکتر جمالی نژاد با اشاره به هشدارهای صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور و تقویت و تشدید سامانه های بارشی آمده: اثر این مخاطره طغیان رودخانه ها در اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب و احتمال بروز خسارت در فضاهای شهری و روستایی پیش بینی شده است.

در این بخشنامه همچنین بر حفظ و ارتقاء آمادگی و آماده باش جهت حضور موثر و مداوم کلیه معاونین و رؤسای سازمان های ذیربط شهرداری های تابعه و دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید شده است.

بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در شهرها و روستاها، انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی و پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و سایر سازمان های خدمات رسان به ویژه آتش نشانی و دیگر حوزه های معاونت خدمات شهری؛ دیگر تاکیدات بخشنامه رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.