تعیین عوارض شهری در دستور کار شورای شهر تهران

اعضای شورا در دویست و شصت و هشتمین جلسه علنی، بررسی لوایح تعیین عوارض شهری شهرداری تهران را در دستور کار دارند.

به نقل از خبرگزاری مهر، دویست و شصت و هشتمین جلسه علنی شورا در تاریخ یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۲ در محل تالار شورا صورت می‌گیرد.

در آغاز این جلسه بررسی طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند (د) مصوبه سازماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهر تهران» در دستور کار جلسه شورا قرار دارد.

در ادامه لایحه اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۳۹۹ و لایحه شهردار تهران در خصوص «نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر تعیین ارزش املاک در شهر تهران و اصلاح مصوبات نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی، نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان» و لایحه شهردار تهران در خصوص «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سپس لوایح مصوبه «نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران» و اصلاح مواد (۱) و (۲) مصوبه تعیین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقا کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان تهران بررسی خواهند شد.

همچنین یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران بررسی می‌شود.

سپس طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح» و ارائه گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری و بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران» و قرائت گزارش کمیسیون مشترک کمیسیون‌های (سلامت، محیط زیست و خدمات شهری-فرهنگی و اجتماعی) بررسی خواهند شد.

در پایان نیز طرح «اصلاح تبصره یک مصوبه ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات» بررسی می‌شود.