الگوسازی طرح جابه‌جایی حاشیه‌نشینان تبریز

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی جابجایی واحدها و انتقال به شهرک جوانان را اتفاق بزرگی برای شهر تبریز دانست و گفت: قطعا این اقدام نوعی الگوسازی در کشور خواهد بود و اگر همت کنیم این امر محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد رحمتی در جلسه شورای راهبردی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به احداث دو هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان، افزود: بخشی از سهم بازآفرینی شهری تبریز در شهرک جوانان اعمال خواهد شد و باید مشخص شود که چقدر از ظرفیت آن را می‌توان به این موضوع اختصاص داد.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در این خصوص، افزود: برچیدن وضع موجود و انتقال واحدها، اقدامات اجتماعی و اداری از جمله وظایف بوده و باید گروهی تشکیل شده و مشاغل و وضعیت را احصا کنند. بدین ترتیب با لحاظ تعداد خانوار و تعداد جمعیت، در منطقه جدید برنامه ریزی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تا چهار طبقه اجازه ساخت بنا در این شهرک داده شده است؛ جامعه هدف ما نیز در این شهرک قشر کم برخوردار بوده و به همین دلیل سعی داریم این واحدها قیمت تمام شده اندکی داشته باشند.

وی به لزوم تشکیل گروهی برای اقدامات اجتماعی در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز در پروژه ایده لو و ملازینال با همکاری اداره کل سیاسی و اجتماعی استانداری گروهی مطالعات اجتماعی انجام داده بودند تا نیازهای مردم منطقه شناسایی شود.