تلاش برای ارائه آنلاین خدمات شهری در تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: تلاش خواهد شد که خدمات به صورت آنلاین به شهروندان تهرانی ارائه شود.

به نقل از خبرنگار ایمنا، محمد فرجود در جلسه امروز (یکشنبه) با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، عنوان کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و سامانه‌های مختلفی را برای دسترسی شهروندان راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد ما در شهر از حوزه فناوری محور به ارائه خدمات هوشمند تغییر پیدا کرده است و تعداد سامانه‌هایی که در این سازمان وجود دارد قابل قیاس با بسیاری از وزارتخانه‌ها نیست گفت: حدود ۱۰ سال پیش رویکرد حوزه فناوری به گونه‌ای دیگر بود اما هم‌اینک این رویکرد به سمت کیفیت زندگی مردم شیفت داده شده است.

وی در ادامه گفت: شهر هوشمند موضوعات مختلف از جمله محیط زیست، اداره بهتر شهر، حوزه حمل و نقل و … توجه ویژه‌ای دارد و همچنین برنامه تهران هوشمند از سال ۹۷ اجرایی و در دو فاز خواهد بود که فاز اول تا پایان سال ادامه خواهد داشت و فاز دوم که چهار ساله خواهد بود ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در حال حاضر طرح‌ها و پروژه‌هایی تعریف شده که ادامه دارد و هر سال پروژه جدیدی به پروژه قبلی اضافه خواهد شد.

فرجود با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۸ هزار قرارداد مختلف در سامانه‌های این سازمان ثبت شده است، افزود: سامانه دسترسی به اطلاعات، سامانه املاک، توسعه داشبوردهای مدیریت شهری، تبادل داده‌ها و خدمات بین دستگاه‌ها، خدمات شهروندی در حوزه حمل و نقل شهری، شفافیت، شهری گردشگری و … از جمله خدماتی است که توسط سازمان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز ورود تجهیزات مورد نیاز سازمان فناوری با مشکلاتی ایجاد شده است، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر ما نیز با کاهش بودجه روبرو بودیم و مشکلاتی را برای ما در این بخش ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به شیوه نوین وصول عوارض شهری و همچنین سامانه درآمد میدان مرکزی و سامانه مدیریت فضای سبز اشاره کرد و گفت: در کنار این سامانه‌ها، سامانه ردیابی ناوگان عمومی، سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان و همچنین راه‌اندازی شبکه بی‌سیم دیجیتال صورت گرفته است.