راه اندازی مرکز فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مقرر کرد مرکزی شبانه روزی به نام فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در همه استانها راه اندازی شود و خدمات ۲۴ ساعته به واحدهای تولیدی ارائه دهد.

دین پرست گفت: این مرکز با حضور نمایندگان تمام دستگاههای متناظر، از ۸ صبح تا ۸ شب مستقر و پاسخگوی مردم هستند و از ۸ شب تا ۸ صبح فردا و در روزهای تعطیل شیفت ویژه ای مسئولیت دارد به صورت تلفنی اطلاعات را از مردم بگیرد و در اولین ساعت اداری روز بعد از تعطیلی در اختیار تیم دستگاهها برای پیگیری قرار دهد.

قائم مقام ستاد رفع موانع تولید گفت: در هفته آینده با توجه به گزارشاتی که از استانداران گرفته شده امیدواریم بتوانیم تا ۱۵ مرکز در کشور افتتاح کنیم.هزار و هفتصد و هجده واحد تولیدی به تملک بانک ها درآمدند که مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی شیوه نامه های ویژه ای را برای بازگشت فوری این واحدها به چرخه تولید صادر کنند.

مهمترین دستور کار ستاد رفع موانع تولید، خارج کردن واحدهای تولیدی از تملک بانکها و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده بود. همچنین احیای ۲هزار واحد صنعتی غیرفعال در شهرک های صنعتی هم در دستور کار بود.حدود ۱۰ هزار واحد یعنی حدود ۲۱ درصد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی غیر فعال هستند.

در این جلسه همچنین جدول زمانبندی بازگشت ۴هزار و پانصد معدن غیرفعال به چرخه تولید برای اشتغال هشتصد و هشتاد و هشت هزار نفر مصوب شد.