پایان کار حضرت‌پور با شهرداری ارومیه

محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه که چند روز پیش دستگیر شد، بازنشست شده و شورای شهر خاتمه خدمت او را دیشب اعلام و سرپرست جدید شهرداری را انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته بود که خبر بازداشت محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و پس از چند ساعت، یکی از اعضای شورا این خبر را تأیید کرد.

شهردار ارومیه به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شده بود اما خبر این دستگیری چندان شوکه‌کننده نبود چون هفته‌های گذشته نیز چند تن از مدیران میانی و شهرداران مناطق ارومیه و حتی برخی از رؤسای سازمان‌های تابعه شهرداری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

پس از گذشت چند روز از این دستگیری، بالاخره شب گذشته غلامرضا عدل دوست با هفت رأی موافق، دو رأی مخالف و دو رأی ممتنع به عنوان سرپرست جدید شهرداری توسط اعضای شورا انتخاب شد تا بلاتکلیفی این چند روزه امور شهری پایان یابد.

رسول اصغرزاده، نایب رئیس شورای شهر ارومیه در این خصوص به ایمنا گفت: غلامرضا عدل‌دوست سابقه ۲۹ ساله در شهرداری ارومیه دارد و مسئولیت شهردار منطقه، معاون معماری و شهرسازی شهردار و این اواخر علاوه بر اینکه معاون شهرسازی بوده، مسئولیت قائم مقام شهردار را نیز به عهده داشته است.

وی افزود: به دلیل قانونی تا انتخاب شهردار باید یکی از کارمندان رسمی شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب می‌کردیم که در نهایت عدل دوست پس دو مقطع زمانی در سال ۹۱ و ۹۲ برای سومین‌بار سرپرست شهرداری شد.