یک فوریت ایجاد اداره کل HSE در شهرداری تصویب شد

در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران طرح یک فوریتی ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست «HSE» شهر تهران بررسی شد. زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در دفاع از یک فوریت آن گفت: براساس قانون دستگاه‌ها موظف هستند واحد "اچ اس‌ای" را برای نظارت بر حسن اجرای اقدامات، تامین سلامت کارکنان، پیمانکاران و محیط کار ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در قانون هوای پاک نیز این مساله به عنوان یک الزام ذکر شده است اضافه کرد: در تبصره ۱۶ قانون هوای پاک این الزام را برای همه مراکز و واحدها قید کرده است مبنی بر اینکه تمامی واحدهای بیش از ۵۰ نفر، موظف به ایجاد واحد اچ. اس. ای هستند و باید نسبت به کارگیری افراد متخصص اقدام و سیستم سلامت کار، کارگر و محیط کار را مستقر کنند.

وی با اشاره به طی این مسیر در شهرداری تهران تاکید کرد: در سال ۱۳۰۳ چند ایستگاه آتش نشانی در تهران راه اندازی شد و تا سال ۱۳۷۰ که بیش از ۶۷ سال از آن زمان می‌گذرد یک کمیته شهر سالم راه اندازی شده است. بعضا اگر برخی از مدیران و مسئولین در این حوزه تخصص و یا علاقه مندی داشتند چنین حوزه‌ای را در حد محدود راه اندازی می‌کنند.

نوری با تاکید بر متولی نداشتن موضوع ایمنی در شهرداری تهران گفت: اما آنچه که اکنون مطرح است موضوع ایمنی است که در شهرداری متولی ندارد و شاهد حوادث متعدد و اتفاقاتی هستیم که در سطح شهر و شهرداری رخ می‌دهد. فوریت این طرح به مساله مرگ و حادثه مربوط است، چرا که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد و منجر به مرگ و یا عواقب جبران ناپذیر است این موضوع را از هر چیزی اولویت‌مندتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با ۹ رای موافق به یک فوریت این طرح مبنی بر راه اندازی اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست رای مثبت دادند.