اجرای ۳۸۰۰ متر مربع نقاشی دیواری در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به منظور زیباسازی سیما و منظر شهری سه هزار و ۸۰۰ متر مربع نقاشی دیواری انجام شده است و اجرای آن همچنان ادامه دارد.


جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری هر ساله با شروع فصل بهار و مساعد شدن شرایط جوی، نقاشی دیوارها، رنگ‌آمیزی جداول و خط کشی معابر شهری را در برنامه کاری خود دارد.

وی افزود: امسال نیز به منظور اجرای نقاشی دیواری در شهر آستارا با سه نفر از هنرمندان بومی این شهر قرارداد همکاری امضا کردیم تا فضای شاداب و با نشاطی در محیط شهری برای شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره پنجم تا کنون حدود سه هزار و ۸۰۰ متر مربع نقاشی دیواری توسط هنرمندان با طرح‌های زیبایی از طبیعت، گل‌ها و درختان، پرندگان، هنری، فرهنگی، ورزشی و آموزشی انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌های متنوع بیشتر در دیوارهای روبروی فرمانداری، بلوار سفیر امید، خیابان شریعتی، ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی، فلکه گاز و خیابان امام خمینی (ره) نقاشی شده است.

معیتی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی، باقیمانده دیوارهای شهر نیز نقاشی خواهد شد و اجرای آن تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص کیفیت رنگ‌های نقاشی دیواری در آستارا گفت: رنگ‌هایی که در نقاشی دیواری این شهر استفاده می‌شود رنگ‌های با کیفیت، خاص و گران‌قیمت است و ماندگاری زیادی دارد.

شهردار آستارا یادآور شد: در سال جاری جداول بلوار شهید حسین نژادی حدفاصل فلکه شهدای گمنام تا فلکه اول شهرک عباس آباد رنگ‌آمیزی شده است و از هفته آینده بلوارها و میادین سطح شهر رنگ‌آمیزی شده و بعد از لکه‌گیری آسفالت نیز معابر خط کشی خواهد شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: تا از پرتاب ترقه، چسباندن تراکت، اطلاعیه و آگهی تبلیغات روی دیوارهای نقاشی شده خودداری کنند تا زیبایی و شادابی شهر حفظ شود.